Hypotheek rond

31 augustus 2018 - Purmerend, Nederland

Zo en daar was dan eindelijk het verlossende telefoontje, mijn hypotheek is rond. Wat heb ik afgelopen periode geleerd over mijzelf.. nou.. dat ik maar weinig geduld heb en het lastig vind om zaken uit handen te geven. Moet ik zo maar vertrouwen op andere die het gaan regelen voor mij. Maar gelukkig het kwam goed, maar niet zonder slag of stoot.

Blijkbaar hadden ze bij Driessen (via wie ik werk bij Langedijk) nog niet mijn contact aangepast. Dus in mijn contract stond nog dat ik 36 uur voor de gemeente Langedijk werkte en als vervanging van een collega. Sinds maart is dit al niet meer zo en sinds 1 mei werk ik al 8 uur op formatie ruimte bij de gemeente. Dus dit moest even aangepast worden. Nou je begrijpt het al.. even in een gemeente in samenwerking met een ander bedrijf. Mijn vertrouwen in dat het goed kwam zakte een beetje weg. Maar gelukkig kreeg ik bij Driessen iemand aan de telefoon die precies begreep wat ik nodig had. Gelukkig na 3x opnieuw een contract toegestuurd gekregen bleek ze inderdaad te begrijpen wat ik nodig had.. maar toen moest er nog goedkeuring komen uit de gemeente Langedijk. Mmh.. Manager op vakantie.. dus dat ging niet zo maar. Opnieuw stres. Maar daar was mijn oude manager die gelukkig akkoord kon geven. Tjoee. De stukken waren compleet. Dus opgestuurd naar de tussenpersoon en die door naar de bank.. Afwachten maar weer...

Tring, daar ging de telefoon gister middag. Ja Kels we hebben een akkoord op je stukken, maar dit moet nog door de senior bestempeld worden, dus opzich mag je wel blij zijn.. maar het is nog niet helemaal akkoord. ZUCHT. Oké bedankt! Ik ga nog even een nachtje naar m'n plafond staren..

Tring, daar ging de telefoon opnieuw, vanmorgen: KELS! HET IS ROND! Omg. Ik heb gewoon een hypotheek. De koop komt rond, wat heerlijk! Dus snel de Notaris gebeld om te vragen of de afspraak van 2 oktober verschoven kon worden. Helaas. Dat kan niet want we hebben nog te maken met de verkopende partij en de bank van hem. Die heeft nu weer 30 dagen om daar een besluit over te nemen. Maar hij belt als het eerder kan.

Ach wat maakt het ook uit, ik heb een huis voor zover. Nu alleen nog de handtekening bij de notaris en dan krijg ik de sleutel. Brrr ook wel echt spannend hoor. Het gaat gewoon echt gebeuren. Nu voor het echiee rond gaan kijken.. niet meer alleen dromen, maar nu echt. Keuzes maken enzo. Nou het wordt nog wel een heel traject voor mijzelf haha. Maar ik weet zeker dat dat ook wel goed komt en ook goed is voor mijzelf.

Mocht je dit nu lezen en je groepen voelen om te komen helpen, geen probleem.. Laat het even weten en dan komen we er vast wel uit haha! Behangetje krabben, vloertje eruit halen.. dit dat.. zus zo..

Wordt vervolgd..

1. Mama:
    1 september 2018
    Zooooo blij voor jou dat het nu lekker rond is. Nu kan je echt gaan kijken wat je wil hebben om jou huisje tot een thuis te maken♡♡♡