Knysna

1 september 2017 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Gelukkig best redelijk geslapen in de trein. Helaas was het weer wat minder de volgende dag maar goed daar kun je nou eenmaal vrij weinig aan doen. Het plan was om ergens iets te gaan eten en dan nog naar een viewpoint te lopen. De bus zou ons tussen kwart voor 2 en kwart over twee ophalen. Dus hup schoentjes aan en op zoek naar eten. Dit keer niet via het museum maar netjes omgelopen. Bij een gek restaurantje kwamen we uit. Daar konden we ontbijt eten. Oke. Een ontbijt rol.. twee euro. Klinkt goed. Dus beide deze besteld. De mevrouw vroeg of we hem wilde delen, maar nee dat hoefde toch niet. ZUCHT hadden we dat nou maar wel gedaan. Beide kregen we een half stokbrood. Aan de ene kant lag patat en aan de andere kant mayonaise, ei, komkommer, bacon en kaas. GATVER. Dat wil je toch niet als ontbijt. Toen begreep ik waarom die vrouw vroeg of we wilde delen. Hadden we dat maar gedaan want dan had ik niet 3/4 hoeven weg gooien. Maar goed we hadden wat gegeten dus op naar t view point. Mmh dat viel nog best een beetje tegen, maar wel even heerlijk in het zonnetje gezeten en naar surfers gekeken. Toen maar weer terug naar de trein. Toen we net zaten kwam er een man naar ons toegelopen en melde dat de bus er al was.. huh, maar het is pas kwart voor 1? Ja sorrry er is verder niemand ingestapt dus kon snel door reiden. Oke, prima. Dus de bus in, op naar Knysna.
Onderweg moesten we nog een paar keer stoppen en toen kwamen we aan bij ons hostel. Daar naar binnen inchecken en naar onze kamer. Zucht. Weer niemand anders. Toen ik mijn spullen had neer gegooid en mijn telefoon pakte, zag ik dat Daphne had gebeld. Uhm, wat zou er zijn? Dus terug gebeld. Zij zaten ongeveer 80km verder op. Ze vroeg of ik het leuk zou vinden als zij mij kwamen ophalen zodat ik de dag erna mee kon naar Monkeyland. Dat klonk als een super leuk idee. Dus ongeveer een uur later stonden ze voor de deur en ik weer buiten met mijn Backpack. Prima. Hup de auto in en op naar Storm Rivier. Daar weer ingecheckt en naar mijn dorm kamer. Ook daar lag niemand, dus een vier persoonskamer voor mij alleen. Daar even iets anders aangetrokken en toen zijn we een hapje gaan eten. We kwamen terecht in een pizzeria waar het licht het maar half deed, de stoelen en tafels bij elkaar gevonden leken en een meisje dat de bar aan de andere kant van het restaurant zelf deed. Vlak bij de oven hing een groot bord waarvan je vier ingrediënten mocht kiezen. En dan zou zijn de pizza maken. Mmmmh ik had echt een heerlijke. En gebakken in een echte houten oven. Lekker hoor. Na het eten terug naar de lodge. Daar nog een Whiskey met Ton gedronken en toen naar bed.

De volgende ochtend om 9 uur stond het ontbijt klaar. Jaaa eindelijk weer yoghurt met fruit! Heeeerlijk. Na het eten alles spullen weer in de auto en op naar Monkeyland. Haha dat was wel echt leuk. Ik weet niet hoeveel apen ik heb gezien, maar echt heel veel. In dat park zitten 11 verschillende soorten die ook allemaal met elkaar kunnen leven. Op het begin vond ik het best spannend omdat ik bang was dat ze me zouden grijpen haha. Maar later was het beter. Echt grappige beesten zijn het. Een aap was echt precies een mens. Hij ging zitten en stond op en liep gewoon op twee benen.. haha. We hadden een gids mee die ons rondleiden door het bos en nog van alles vertelde. Na de apen zijn we naar vogel land gegaan haha. Dat was voornamelijk heel mooi gemaakt. Heel een vogels hebben we niet gezien.

Na de parken was het tijd om terug te rijden naar Knysna. Daar nog een heerlijke burger gegeten met Ton en Daphne en toen hadden zij mij weer afgezet bij mn hostel. We hadden afgesproken om 's avonds nog lekker uiteten te gaan met elkaar. Ik heb 's middags lekker even gechilld. Lekker een hele lange tijd met Fleur gebeld en toen kwam de Belg weer terug van zijn fiets avontuur. Met hem nog een biertje gedaan en toen omgekleed en weer op pad. Samen met Ton en Daphne heerlijk gegeten bij de waterkant. Een super lekkere steak gegeten en heerlijk zitten kletsen. Na het eten hebben zij mij weer terug gebracht en hebben we weer afscheid genomen.  Bij het hostel nog wat gedronken en toen mijn bedje weer in.

Gister ochtend hadden we een quad tour geboekt. Dus rond 11 uur werden we opgehaald. We dachten door een taxi maar er stond een mega grote oude land rover voor de deur. Oke ook goed. Een hele aardige mevrouw bracht ons naar de plek waar we konden scheuren. Daar werden eerst de regels uitgelegd, toen kregen we een helm op en toen.. tijd om te scheuren. Ik moest in het midden rijden omdat ik een meisje ben, OK prima. En daar gingen we. Op t begin moest ik een beetje wennen, maar toen ik het door had scheurde ik alle kanten op, kei leuk. Het enige nadeel was wel dat je met je duim moest gas geven. Ik geloof dat ik die spier nog nooit getraind heb haha, maar gister dus wel. Op het laatst kon ik bijna niet meer, zoveel zeer deed die stomme duim. Maar goed het was een weer een leuk avontuur. Na het quad rijden had die vrouw ons afgezet bij waterkant, daar nog wat gedronken. Ik moest nog postzegels hebben. In dit stomme dorpje was er dus maar 1 plek waar je die kon krijgen en dat was natuurlijk aan de andere kant van het dorp. Oke goed, toch maar daar heen gelopen en toen weer terug. Bij het hostel nog lekker mn eigen gemaakte broodjes gegeten even lekker gechilld en toen werden we weer opgehaald voor ons volgende avontuur: Plettenburg

Ik hoop dat ik vanmiddag of morgen die blog kan schrijven, want dat betekend dat ik mijn bungeejump overleefd heb.....
Fijne dag vandaag
X

1. Myriam:
    1 september 2017
    Gaaf...... bungeejumpen !!!! Plezier!! X
  2. Assunta:
    2 september 2017
    Je mag nog wel langer blijven voor al je avonturen