Texel

27 september 2018 - De Koog, Nederland

En dan zit je gewoon op Texel. Ooit was het plan om naar Indonesië en Maleisië te gaan, maar daar kwam even iets tussen. Een huis kopen ofzo. Dus dacht ik, nou dan ga ik toch naar Texel. Niet heel ver weg, maar wel lekker even er uit. Een nieuw avontuur, weer eens alleen op vakantie. Zo gezegd zo gedaan, dus een hotel geboekt in de Koog en gaan met die banaan. Daarbij ook gelijk een parachute sprong geboekt voor zaterdag 29 september! Wauw, daar kijk ik echt naar uit! Iets wat pas een tijdje op mijn bucketlist staat en nu echt gaat gebeuren. Tenminste.. als het weer het toe laat!

Gister vertrok ik na een halve dag werken vanuit Tuitjenhorn naar Den Helder. Een ritje van een half uurtje. Niet goed uitgezocht van te voren hoe dat eigenlijk zat met een kaartje kopen. En door blindelings je google maps te vertrouwen kom je ook niet echt op de juiste plek. Maar gelukkig kon ik ergens tussen door rijden en daar nog een kaartje kopen. Ik geloof dat ik een van de laatste was die mocht door rijden. Ik had de auto nog niet stil gezet in de rij of iedereen begon al weer te rijden de boot op. Dikke prima. Dus hup auto op de boot, op slot en naar boven. Owjah.. maar even goed kijken waar ik de auto heb neer gezet, want ik ben zo een oen die dat dan weer vergeet. Boven voor op het dek gaan zitten. Het zonnetje scheen. De lucht was blauw. Heerlijk. Ja, dit gevoel daar was ik even naar opzoek! Echt genieten. MEEEPPP. Schrik gelijk uit die fijne gedachten want de toeter ging dat we gingen vertrekken. En daar vertrok de boot naar Texel. Gedachten: Oké nu alles los laten Kels, ga genieten en ontspannen. Gebeurt: Hey, een mail. Oh de notaris. Even kijken. Oh.. Fijn.. De afrekeningskosten... zucht. Fijn begin van de vakantie! Blegh wat een geld! Aan de andere kant, het heeft een goed doel. Dus maar weer positief bekijken.

Gelukkig roept er iemand aan boort om dat je terug moet naar je auto. Anders zat ik denk ik nu nog op die boot! Dus de auto weer in. En hup die boot af en richting De Koog. Na een kwartiertje rijden kwam ik aan in de Koog. Van te voren had ik gebeld over parkeer plek maar dat was minimaal bij het hotel. Hij had iets vertelt over de Jumbo. En daar reed ik toevallig langs bij een mega parkeerterrein, daar de auto maar neer gezet. Koffertje er uit en naar het hotel. Het inchecken duurde iets langer omdat een Duitse vrouw perse wilde weten in welke kamer zij had gezeten in 2012. Ja Ja dat kon ik gewoon volgen. Ik twijfelde bij het rijden op Texel wel heel even of ik nou op Texel was of in Duitsland.. tjowh die zijn ook over al te vinden. Maar gelukkig nadat de wifi er 4x van af was en de Duitse vrouw haar 10 vragen beantwoord had, mocht ik inchecken. Het boeken ging niet helemaal goed, dus ipv 1 boeking had ik er 3 liggen. Gelukkig hadden ze wel begrepen dat ik 4 nachten in de zelfde kamer wil blijven dus dat was geregeld. Koffertje onder de arm de trap op, twee keer links en daar was dan mijn kamer. Een prima heerlijke ruime kamer. Fijn dat was allemaal weer gelukt. Nu nog iets eten..

Ik was hier al eerder geweest dus wist dat er op het strand een leuke strand tent zat. Het was tijd voor een Texels biertje met wat vis. Dus daar heen gelopen. Heerlijk eerst een stukje gewandeld! De geur van de zee, het licht van de zon, de kliten in je haar van de wind, het geluid van de zee. Dat alles bij elkaar geeft zo een vrij gevoel! Echt genieten!! Toen lekker een biertje besteld en een heerlijke lekkerbek gegeten. Het is grappig dat obers gelijk een stuk vriendelijker zijn als je alleen bent. Geloof dat ze wel 10x aan mn tafel zijn gekomen of het goed ging, of ik lekker had gegeten, of ik lekker zat, of ik nog iets wilde hebben... haha, best lief! Ineens bedacht ik mij dat mn laptop nog in de auto stond, op een openbaar parkeerterrein.. niet handig. Dus maar afgerekend na mn bakkie koffie van het huis. Auto sleutel op gehaald en mn laptop nog even gehaald. Terug naar het hotel. Lekker gedouched, serie gekeken en toen slapen.

Dat was ook nog wel een dingetje, aangezien ik altijd in het midden van mijn bed lig. Laten dit nou twee bedden tegen elkaar aan zijn, met zo een gleuf. Nou je raad het al, daar lag ik vannacht. Zucht. Maar even vragen of ze een topper hebben of iets anders.. haha. Nu is het tijd voor het ontbijt. Heerlijk buffetje. Theetje, jus d'orange.. En dan een fiets huren. Want op Texel moet je natuurlijk fietsen. Vandaag op de planning: de vuurtoren en de Slufter! Het is prachtig weer dus ik ga er lekker op uit.

Geniet van jullie dag. Liefs.

1. Mama:
    27 september 2018
    Ja en zo dicht bij en in je gevoel zo ver weg van alles waar je normaal mee bezig bent geniet lekker van deze tijd op Texel ♡♡♡
  2. Manon:
    27 september 2018
    Geniet ervan kelsey!
  3. Ada:
    28 september 2018
    Klinkt allemaal goed meis. Geniet er van en succes morgen. Ik hoop dat het doorgaat.