Chiang Mai

13 juli 2016 - Tambon Pak Nam, Thailand

Wauw wat een geweldig avontuur was dit weer. Dinsdag stond de zipline op de planning. Via de b&b waar wij sliepen hadden we dit gelijk geregeld. Voor €50,- zouden we de hele dag weg zijn.

'S morgens voor we weg gingen hadden we eerst genoten van ons heeeerlijke ontbijtje. Een geroosterd broodje met jam en een glas water. Rond 10.00 uur werden we opgehaald. Het busje zal al bijna vol, maar gelukkig was er nog plek voor twee personen. Ik zat voorin en Margriet achter mij. De rest van het busje zat vol met Chinezen en twee koreanen. We waren dus echt de enige twee blondjes in het busje. Niemand kon ons verstaan, heerlijk, wij hebben echt super lol gehad waar niemand iets van begreep.. Na ongeveer 1.5 uur rijden kwamen we aan bij het avonturenpark. We stapte de bus uit en kregen gelijk een stikker op ons arm geplakt. Het team waar wij bij hoorde. Het Chinezen team. Als team werden we in onze harnas gehezen, helmje op en gaan met die banaan. Eerst nog even een formulier ondertekenen dat we geen ziektes hebben en een korte uitleg. Wij kregen een prive uitleg.. want tja wij verstaan de rest natuurlijk niet! Na de uitleg was het tijd om te vertrekken. Alle chinezen mochten in de achter bak en wij werden apart genomen om lekker in de auto en airco te zitten, oké prima. Na ongeveer 10 minuten rijden kwamen we aan bij het eerste plateau. Het parcour was de grootste van Thailand met de langste afstand.. namelijk 900 meter. Wauw wat een ervaring was het weer! Echt geweldig. Van verschillende afstanden tot abzijle. Dood eng. Vreselijk. Ze dachten vast laten we doe meiden even bang maken.. nou dat was ze gelukt.. maar veder wauw zo genoten van de dag. Alleen maar mooi weer gehad gelukkig! Na het parcour was het tijd om een hapje te eten en daarna weer lekker terug naar onze b&b. 'S avonds zijn wij nog even de stad in gegaan, op zoek naar de Yello Bar. Nou dat was gelukt hoor. Was echt super gezellig. Een prachtige straatdans van verschillende Taise jongens. Super leuk. Uiteindelijk toch maar op tijd naar bed gegaan want de volgende dag stond de wekker weer om 6.00u.

Vanmorgen om 6.00u ging de wekker. Veelste vroeg. Rond kwart voor 7 werden we op gehaald met een auto met een bak achterop. Helaas zat deze bak alweer vol dus mochten wij weer in de auto instappen met airco.. prima! Na ongeveer 1.5 uur rijden kwamen we aan bij het olifantenpark. Aah zo schattig gelijk zagen we 5 olifanten. 1 hele kleine baby 2 iets grotere en 2 mega. Bij aankomst kregen we gelijk een shirtje aan van hun en een korte uitleg over de olifanten. Ze vertelde dat ze ze weg brengen naar een ziekenhuis als ze ziek worden.. uhhu dat geloven wij zo... dus niet. Na de uitleg was het voeder tijd. We mochten ze banenen geven. Op het begin was dat wel een beetje eng..maar daarna werd het steeds leuker. Na het voederen gingen we nog naar een ander stukje langs een watertje waar ook nog 3 olifanten stonden. Die hebben we ook nog gevoederd. Toeb was het tijd om om te kleden. Bikini aan en het water in met de olifanten. Daar mochten we ze wassen met een schuurspons. Super leuk ze gingen allemaal liggen en rollen in het water. En spuiten met hun slurf. Super grappig. Na het badderen was het tijd voor een modderbad. Ieuwl op het begin een beetje vies maar daarna wel grappig. Na het modderbad gingen we naar een prachtige waterval om ons zelf af te spoelen en even te genieten van de natuur. Onwijs gaaf. Na het badderen was het tijd om om te kleden en een hapje te eten. Helaas was dit niet zo lekker. Na het eten was het tijd om te gaan. Wij hadden een beetje haast omdat wij onze vlucht moesten halen.. gelukkig paste het precies. Precies op tijd terug nog even snel douche en hup de taxi in en naar de airport. Dit verliep allemaal primaa.

De vlucht was perfect. Na ongeveer anderhalf uur vliegen zijn wij veilig geland op Krabi. Op dit moment liggen wij in een heerlijk hotelletje midden in de stad. Morgen pakken wij een bootje richting Railey! Heerlijk het wordt tijd om te relaxe op een heerlijk eilandje. Nu maar hopen dat het weer een beetje mee werkt.

Zo dit waren onze avonturen van de afgelopen dagen!

Tot snel!

Liefs vanuit Krabi ♡

1. Nancy Stokvis:
    13 juli 2016
    Wauw hoe leuk is dat!!
  2. Carla:
    13 juli 2016
    Super jullie verhalen. Jullie genieten zo heel leuk