Krabi

16 juli 2016 - Ko Samui, Thailand

Zo he.. dit zit er ook alweer op. De tijd vliegt echt hier en jeetje wat hebben wij het naar ons zin. Elke dag weer genieten we van alles wat wij mogen mee maken!

De reis naar krabi was voorspoedig verlopen. Een prima hotel kamer met een iet wat vervelende douche. Nadat wij gedouched hadden en omgekleed zijn we even de stad in gegaan en gelijk even onze reis geboekt naar Railey beach. De volgende dag zouden we om 11 uur worden op gepikt om lekker een nachtje in Railey te slapen. De avond stelde niet veel voor. We konden niet echr een barstreet binden en waren ook best wel moe van de reis. Even een biertje op een terrasje waar er een live optreden was.. wat klonk voor geen meter. Vals en niet onze muziek style.. dus maar op tijd terug. De oma's lagen weer eens heerlijk op tijd op bed!

De volgende ochtend een beetje uit geslapen. Even naar de 7elefen voor een lekkere tosti met een flesje fristie. Aan de overkant van de straat was er een stoepje met een zonnetje waar wij heerlijk ontbeten hebben. Al snel was het tijd om te gaan. Met een busje naar de pier en toen met de boot naar Railey beach. Daar hadden we voor een nachtje een Resort geboekt met uitzicht op zee. Echt prachtig! Helaas begon het kei hard te regenen toen wij in onze bungalow aangekomen waren. Eerst maar even de bui afgewacht en toen het spetterde even naar de andere kant om daar te genieten van een nog mooier strand. Daar een drankie gedaan en even lekker wat gegeten. Daarna nog even de zee ingedoken ook al regenede het.. we moesten de zee even gevoeld hebben. Op de terug weg even war drankjes gehaald en een chippie. Dit heerlijk op t terras genuttigd en genoten van het prachtige uitzicht toen het eindelijk droog was. Vervolgens was het plan om even gezellig een drankje te gaan doen in een van de tentjes bij het strand. Dit verliep iets anders. Toen we het strand op liepen zagen we een meisje/vrouw op een steen zitten met een jongen die behoor lijk tegen haar te keer ging. Hij vroeg haar of hij een ambulance moest bellen of dat hij der thuis moest brengen. Wij herkende het stel van de bootreis heen. Ik vond het eigenlijk zielig voor die jongen dus stapte er op af om te vragen of ik misschien kon helpen.. hij zei dat hij het allemaal niet wist. Vrij snel besloten margriet en ik om te gaan helpen. Ze dook om margriet een en die jongen aan de andere kant. Zo hebben we der naar der slaap plek gedragen. Achteraf bleek dat ze uit de beemster kwam en margriet via via haar ook wel kende. De wereld is klein. Ze beloofde ons op een drankje te trakteren als we haar zagen bij de full moon. Nou meid helrmaal goed. Na dit avontuur was het tijd voor een drankje en iets te eten. Het werd een biertje met een Taise pannekoek.. hij smaakte een beetje zout en zoet te gelijk.. niet verkeerd. Helaas was ook hier niet echt een party dus de oma's gingenomen maar weer op tijd terug naar de bungalow.

De volgende ochtend hadden we om 8 uur de wekker gezet in de hoop dat het dan mooi weer zou zijn. En wat voor weer was het. Straks blauw. Wauw. Alles was zo veel mooier dan de dag ervoor. Wauw. Het leek wel een paradijs waar we in beland waren. De kleur van de zee, lucht en bergen. Onbeschrijvelijk. Snel even ontbeten. Een heerlijk bakje yoghurt met vers fruit. En daarna snel insmeren en genieten van het prachtige weer. Rond een uur of 1 moesten we terug om uit te checken. Daar nog even gegeten en toen richting de boot. Helaas was ee net een boot weg en moesten wij nu wachten op 8 andere personen. De boot ging namelijk pas varen bij 10 mensen. Na ongeveer een half uur hadden we 10 mensen en konden we terug naar Krabi. Daar naar het zelfde hotel gegaan en vast de reis naar Koh Samui geboekt. De vogende dag zouden we om 6.30 worden opgehaald voor onze volgende reis. Maar eerst was het tijd om nog even een lekker hapje te eten. Heerlijke kipnuggets met patat en een pizza. Een heerlijke combinatie haha. Maar eerlijk is eerlijk wij hadden geweldig gegeten. Na het eten nog even een rondje door de stad waar wij terrecht kwamen bij een mega grote markt met weer live muziek. Het leek wel een beetje op Thai got tallent.. als wij een rood kruis hadden gehad hadden we die zeker ingedrukt! Daar een heerlijke cocktail gedronken bij een onwijs leuk en schattig tendje. Na de cocktail nog even een ronde gelopen.. maar helaas weer nier echt een leuke bar gebonden. Dus gingen de oma's maar weer naar bed!

Vanmorgen om 6.45 werden we opgehaald en naar een andere plek gebracht daar kregen we een sticker en konden we vrij snel in stappen om met de bus naar de andere kant te gaan om vervolgens de veerboot te pakken naar Koh Samui. Deze reis verliep weer super snel. Op Koh Samui hadden we al wat geboekt. Een super schattig huisje waar 2 matrassen op de grond liggen. Het is net kamperen.

Wij gaan hier weer uiterst genieten! Voor jullie ook een fijne vakantie en anders werkse. En vergeet niet te genieten van het moois!

Heel veel liefs vanaf Koh Samui♡
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Assunta:
    16 juli 2016
    Grandioos verhaal weer, t is net of ik bij jullie op het strand lig!