Eerste indruk

9 juli 2016 - Bangkok, Thailand

Zo wij zijn veilig aangekomen in Thailand na een lange maar goede reis. Onze reis begon in Amsterdam toen ik Margriet ging ophalen samen met mama. Hup naar schiphol. Daar kwamen we in een mega rij terecht. Dus wij maar rustig onze backpack in de zak doen, tot dat er een man vroeg of we toevallig online hadden ingecheck. Dat hadden we dus we konden mee en vrij snel waren onze backpacken weg. Nog even gezelig bakkie koffie gedaan met mama en toen was het tijd om afscheid te nemen. Mama een dikke knuffel gegeven en toen door de douane. Dit verliep allemaal vrij snel. Nog even de lastate keer zwaaien en toen begon het avontuur.

In het vliegtuig hadden we prima plaatsten. De eerste vlucht naar dubai zat Margriet lekker bij het raam en ik in het midden. Naast mij zat een oudere man die niet zo veel zei. Tien wij halverwege de vlucht tegen hem gingen praten vond hij dit hartstikke leuk. Hij begon namelijk alleen maar over zichzelf. Aan ons heeft hij niks gevraagd, gezellig joh.. Na ongeveer een vlucht van 7 uur kwamen wij aan in Dubai, waar wij een overstap hadden van 3 uur. Even een lekkere starbucks gehaald en toen naar de gate. Bijzonder was dat bij ons vluchtnummer de bestemming Hong Kong hoorde. Gelukkig vonden wij dit niet alleen gek. Maar goed het klopte dus wel. Wij het vliegtuig weer in en op naar bangkok! Gelukkig beide een paar uurtjes kunnen slapen en daarna een fantastisch ontbijt. Ieuwlll witte bonen in tomatensaus met ei en een crocet met groente. Als ik er aan terug denk wordt ik er nog misselijk van!

Maar gelukkig veilig geland in Bangkok. Gelukkig hoefde wij Nederland niet te missen want ook hier regende het, bleh. Vliegtuig uit en hop naar de bagageband. Eerst nog even langs de paspoort controle, gelukkig mochten we het land in! Na een tijdje kwam als eerst mijn tas aan. Het blijft toch altijd fijn als je dan je tas weer ziet. Op het bord kwam te staan dat de laatste koffer op de band kwam.. Margriet had alleeb haar tas nog niet. Oh no. Maar gelukkig daar kwam ook haar tas aan! Tassen op onze rug even geld wisselen en gaan. We zagen dat er ook een trein op t vliegveld stopte, daar eerst maar even geïnformeerd of die trein naar Chiang Mai ging. Helaas niet. Dus opzoek naar een taxi. Maar geen een taxi wilde ons mee nemen en vroegen telkens of we wel een ticket hadden.. nee duhh dat hebben wij niet. Toen de meneer uitlegde dat we eerst in een mega rij moesten gaan staan om een nummeritje te trekken begrepen we dat het hier iets anders werkt. Ticket gepakt en naar de taxi toe. Een prachtige mooie oranje auto mat allemaal frutsels van binnen en foto's en beeldjes was onze taxi met een taxi chauffeur die overal Ja hahahaha op zei. Een bijzonder figuur! We hebben ons toen laten afzetten op het trein station om een treinticket te kopen van Bangkok naar Chiang Mai. Dit bleek nog niet zo gemakkelijk te zijn. De trein die wij graag wilde nemen zat al vol. Volgends de mevrouw aan het loket was de enige oplossing om niet bij elkaar te zitte/slapen. Een zou dan in coupe 3 komen en 1 in 32... dat leek ons geen goed idee. Een vrouw raden ons aan om met de bus te gaan. Ergens in een afgelegen kantoortje konden we dat dat boeken. Het was 2x zo duur en je had geen bed en toch een reis van 10 uur. Ook dit vonden we wel erg duur. Dus maar weer terug naar het treinloket bij een andere dame. Die gaf aan dat de middag trein nog plek had en dat we dan boven elkaar konden slapen. Dat maar gedaan. Super blij en opgelucht dat we vrijdag dan richting Chiang Mai konden in een slaaptrein. Onder tussen was het alweer 15.30u dua tijd om naar het hotel te gaan. Voor het station stond een tuktuk. Omdat wij nogal van avonturen houden besloten we om met de tuktuk naar het hotel te gaan. Backpacks in laden en gaan met die banaan. Lachen gieren brullen natuurlijk. Het leek net of we in een film zaten in een verre drukke stad. Wat een super ervaring. Eenmaal aankomen bij onze straat moesten we nog opzoek naar het hotel. De straat leek wel Las Vegas met zo veel lichten. Een geweldige straat. Hotel gevonden, ingecheckt en hup naar de kamer. Een prachtige schonen kamer met airco. Heerlijk! Snel de tassen gedumpt bikini aan en naar het zwembad. Helaas was het erg koud het water dus toch maar besloten om lekker te gaan douche en te gaan eten in onze Las Vegas straat. We hadden wat tappas genomen bij een leuk eettentje. Na het eten de straat op.. een heerlijke cocktail gedronken en toen begon het feest. Wat een geweldige avond. Mensen danste op straat muziek stond lekker hard en heel veel verschillende nationaliteiten bij elkaar. Helaas ook veel verkopers met bandjes.. om gek van te worden. Na een super leuke avond terug naar het hotel en lekker geslapen.

Donderdag middag stond de co van Kessel fiets tocht op de planning. Wat een geweldiige ervaring was dat. Lekker op de fiets door Bangkok. Echt op de meest gekke plekken geweest. Door steegjes, over markten en door de plantages. Verschillende keren met een boot geweest om weer een ander deel van bangkok te kunnen zien. In de rivier verschillende water slangen en krokedillen gezien, brrr. Na de fietstocht stond er nog een maaltijd op het programma. Midden op de rivier op palen kwamen we terecht bij een restaurantje waar echt Thaais voor ons gekookt was. De Curry was super lekker, maar de soep was echt vies.. iets met citroengras ieuwl. Na het eten was het tijd om met de boot terug te gaan naar Co om de fietsne af te leveren. Een bijzonder leuke ervaring, waarbij we bangkok in 5 uur tijd in grote lijnen hebben mogen en kunnen zien. De groep was ook erg gezellig dat was ook leuk :)
Na de tour terug naar huis. Dit keer met de taxi boot wat ongeveer 90 cent kosten voor ons beide. Super leuk! In het hotel ons snel omgekleed en eindelijk die wel verdiende duik in het zwembad genomen. Daar nog twee engelse jongens leren kennen die vonden dat wij goed engels sparken. Mijn dag kon niet meer stuk, wat een compliment hahah! Al met al was het al vrij laat. Even snel gedoucht en de straat weer op. Even een hamburgertje bij de Mac gehaald en toen weer terug naar de cocktailbar. Daar werden wij getuigen van een bijzondere familie we weten nog steeds niet precies hoe het zat.. maar volgens ons was de moeder van het gezin aan het zoenen met een andere vrouw.. vader was straal bezopen en de zoon keek alleen maar treurig na het familie drama zijb wij maar even een rondje gaan lopen.. Daarna echt nog een Ontzettende gezellige avond gehad!!

Vrijdag ochtend was he tijd om weer in te pakken. Maar eerst nog even een ontbijtje gescoord bij het zwembad. Heerlijk. Kaas smaakt hier naar niks,maar goed. Na het zwemmen onze tassen weer ingepakt en toen was het tijd om te gaan. Even bij een 7elefen wat drinken gehaald en toen naar het station. Daar nog even wat gedronken en toen was het tijd om in te stappen. Een treinreis van 14 uur. De trein stond klaar de eerste coupes waren gevuld met lokale mensen die opgepropt bij elkaar zaten. Het zweet brak ons uit. Als we maar niet zo hoeven te reizen. Gelukkig nier een paar coupes verder stond onze dan. Wat was dit een shock. Moesten we echt 14 uur in dit ding zitten.. airco bleek arko te zijn met wat simpele ventilators. Zucht. Op dit momen lig ik boven in mn bedje in de nachttrein op een bedje van 70 cm bij 1.80. Gelukkig ben ik niet zo groot.. maar die trein beweegt nog al.. gelukkig zuten er twee spanbanden naast mn bedje zodat ik er niet uit kan vallen... het zal mij benieuwen. Het is nu 21.00u dus tijd om te slapen want rond 04.15 komen wij aan ik in Chiang Mai waarvan wij gelijk doorreizen naar Pai.

Zo dit was dan even een update van onze avonturen er zullen er vast nog een hoop volgen! Voor nu zeg ik weltrusten en tot snel!

Liefs x

1. Ton:
    9 juli 2016
    Mooi verhaal super , met leuke dingen die jullie beleven.Haha veel plezier tot de volgende keer groetjes
  2. Ellis:
    9 juli 2016
    Wat een super ervaring en stoer van jullie
    Ga er fijn van genieten
  3. Nancy Stokvis:
    9 juli 2016
    Leuk verhaal meiden!! Zo te lezen hebben jullie al veel lol!! Have fun!! Xkusxxxx
  4. Assunta:
    9 juli 2016
    Geweldig meiden, Superstory! Vakantie kan nu al niet meer stuk. Ontdekken en genieten! Pas goed op jullie zelf, till the next story X
  5. Annemieke:
    9 juli 2016
    Hahaha. Wat een verhaal, maar het klinkt aan de andere kant zo bekend. Laat het over je heen komen en geniet.
  6. Ingrid:
    Leuke verhalen weer!