Thailand avontuur

5 juli 2016 - Purmerend, Nederland

Het nieuwe avontuur staat voor de deur. Wie had dat gedacht na een geweldig avontuur beleefd te hebben in Suriname nu alweer een grote reis. Dit keer ga ik samen met mijn beste vriendin Margriet naar Thailand. In januari bedachten wij dat het wel leuk was om weer samen op vakantie te gaan. We wilde beide een wat grotere reis maken. Al snel besloten wij om een ticket naar Thailand te boeken. Geen voorbereiden reis maar een Backpack reis. Een nieuw avontuur voor ons beide. Als voorbereiding hadden we op internet wat informatie gezocht en een globale reis gemaakt. Weken lang zijn we niet meer bezig geweest met de voorbereiding van de reis, tot een paar weken geleden. Ineens kwam dat avontuur wel heel dichtbij. Gelukkig hadden we beide een backpack kunnen regelen.

Tot een week geleden hadden wij nog niks geboekt. We zouden het daar wel zien. Vorige week bedachten we dat het misschien toch wel handig was om een hotel te boeken in Bangkok voor als we aankomen. Even op internet gezocht en een prachtig hotel geboekt, drie sterren op de Koah Sanroad. Ze zeggen dat het een geweldige plek is, we zullen het zien. Vervolgens hebben we nog twee binnenlandse vluchten geboekt. Een van Chiang Mai naar Krabi en een van Phuket naar Bangkok, zodat we tenminste iets hebben vast staan. Voor de rest hebben we een globale planning gemaakt. We zien daar wel wat we gaan doen.

Twee weken geleden heb ik toch maar een reisbijbel gekocht. Een lonely planet van Thailand. Wel in het Engels, maar goed, wie weet kom ik nog eens thuis met een wat grotere woorden schat.

Gister aan het eind van de middag bedacht ik dat het misschien wel handig was om eens mijn backpack in te gaan pakken. Met mijn grootsheidswaanzin was dit een vrij lastige klus, omdat ik altijd veelte veel mee neem. Even goed paste er meer in dan ik dacht. Alle kleding soort stukken bij elkaar gedaan en in zakjes gedaan. Dit is denk ik makkelijk voor als je daar bent. Je trekt een zakje er uit met kleding en propt het weer terug. Uhm ja ik weet het, van proppen krijg je kreukels. Dit wordt nog wel een opgaven voor mij, haha! Vanmorgen sprak ik een meisje die al in Thailand zit. Zij zei tegen mij: Kels haal de helft maar uit je tas, ik ken je, je heb veelte veel mee en dat is echt niet nodig. Alles is hier te koop en super goedkoop. Je sjouwt er alleen maar mee. Dus ik ga zo nog 1x door mijn tas heen om te kijken of ik nog wat achter kan laten..

Daarnaast heb ik besloten om schaap dit keer thuis te laten. Ik ga een 'volwassen' reis maken.. dus schaap mag niet mee. Dat zal nog wel wat worden denk ik zo haha!

Over ongeveer anderhalf uur ga ik richting Schiphol. Tas inleveren, nog even een bakkie koffie doen met mama en dan gaan we door de douane.

Om 15.20 gaan wij de lucht in en vliegen dan eerst naar Dubai, waar wij ongeveer rond 00.00 zullen landen. Na ongeveer 3 uur stijgen wij weer op richting Bangkok waar wij rond 7.00u Nederlandse tijd zullen landen. Vanaf daar zal onze reis beginnen naar ons hotel. Eenmaal in het hotel zullen wij wifi hebben.

In Suriname schreef ik ongeveer elke drie dagen een blog. Ik weet nog niet of dit mij nu gaat lukken, maar ik ga mij best doen om jullie op de hoogte te houden van onze avonturen!

Voor jullie ook allemaal een fijne vakantie en geniet ervan!

Heel veel liefs,

De zenuwachtige Kels

1. Lindy:
    5 juli 2016
    Heeeel veel plezier buurmeisje, het Is fantastisch in Thailand!
    X Lindy
  2. Ans OKx: