Kaapstad

27 augustus 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

Tja en dan zit je gewoon weer in Kaapstad. Ongeveer twee weken geleden besloot ik om niet mijn Bazz Bus avontuur aan te gaan, maar met Katrin mee te gaan naar Mauritius. Een super leuk en goed besluit. Het betekende wel dat ik mijn ticket niet zou gebruiken en dus voor niks had gekocht. Op zich best zonde. Na de bruiloft had ik nog meer dan 1,5 week. De planning was dat ik met mijn ouders mee zou gaan reizen. Eerst naar Lesotho en dan richting Johannesburg. Ray en Cyn hadden de rit naar Lesotho al gemaakt en zeiden dat het super mega style was en dat het niet echt een weg was voor mama met haar hoogtevrees. Dus besloten pap en mam dat niet te gaan doen. Pap wilde graag nog naar Kruggerpark. De dag van de bruiloft heb ik een safari gedaan en een hoop dieren gezien, waardoor het bij mij weer begon te kriebelen om toch mijn Bazz Buss te gaan doen en dan niet tot Durban maar Port Elizabeth. Na een kort gesprek met pap en mam besloot ik om mijn ticket te gaan boeken en een hostel. Terug naar de plek waar ik als laatste was. Ray en Cyn gingen terug naar Johannesburg en vonden het geen probleem om mij af te zetten bij het vliegveld. Om 20.45 uur ging mijn vliegtuig naar Kaapstad.

Ik was dood moe en voelde mij niet zo lekker. Eenmaal in het vliegtuig plofte ik neer op mijn stoel en sliep al voor dat het vliegtuig de lucht in was. Ik ben een keer wakker geweest om mijn stoel naar achteren te doen en verder de hele vlucht geslapen. 15 minuten voor de landing werd ik wakker. Heerlijk. Stoel rechtop en wachten tot het vliegtuig netjes op de grond stond. Een keurige landing. Vliegtuig uit en op naar mijn backpack. Gelukkig ook die was weer heel mee gekomen. De bedoeling was om een Uber te nemen vanaf het vliegveld, maar ik wist niet waar ik moest gaan staan, dus besloot toen toch maar om een gewone taxi te nemen. Naast de taxi stond een man van een jaar of 45. Hij vroeg aan mij waar ik heen moest. Ik gaf aan Seapoint ging, oh zegt hij, ik ook, zullen we de taxi delen? Ja meneer dat vind ik een prima plan. Wat een ontzettende aardige man. Vertelde nog van alles over Kaapstad en was geïnterneerd in wat ik had gestudeerd. Een gezellig taxi rit. Hij werd eerst afgezet en toen ik. Prima. Eenmaal aangekomen bij het hostel moest ik inchecken. De man achter de receptie zei tegen mij ja sorry je bent hier na 22u dus je kunt niet inchecken in een drom? Want? Nou omdat ze misschien al slapen en je dan te veel geluid maakt.. Ja maar meneer op Booking.com staat hier helemaal niks over. Tja dat is niet mijn probleem. Wat een vreselijke vent zeg. Na een beetje zeuren en boos doen mocht ik toch naar een dorm. Gelukkig! Bij het hostel waren mijn Braziliaanse vrienden nog wakker. Zo leuk om hun allemaal weer te zien. Heerlijk even gekletst en geknuffeld en toen naar mijn eigen kamer. Daar branden het licht nog en lag een meisje in bed. Ik stelde mij voor en we begonnen in het Engels. Toen ik haar vroeg waar ze vandaan kwam bleek ze gewoon uit Nederland te komen. Fijn joh lekker je eigen taal spreken. Ik kon rustig mijn spullen uitpakken en lekker mijn bedje in gaan.
De volgende dag werd ik pas om half 11 wakker. Heeeerlijk. Lekker lang in bed blijven liggen want het was slecht weer. Een lekkere douche genomen en verder zo min mogelijk. Ik heb mijn verdere reis gepland. Dat was nog en een dingetje maar het is gelukt. 'S Middags ben ik naar een barretje gegaan waar iemand werkte die ik eerder had leren kennen. Zo leuk om zo ontvangen te worden. De gasten van de bar zeiden: Welkom thuis Kels. Haha gekkies. Daar lekker rustig wat gedronken en gekletst. Toen op de markt wat gegeten. Een heerlijke sushi bal... een bakje met rijst, zalm, avocado, ui, bonen, noten en soja saus. Ik heb echt genoten! Na het eten was het de bedoeling om mijn blog van de bruiloft te gaan schrijven, maar ik raakte aan de praat met het Nederlandse meisjes dus daar kwam niks van terecht. Verder op de avond ben ik nog even naar de buurt kroeg gegaan. Leuk joh om al die gezichten te zien. huh? we hadden toch afscheid genomen? Uhm tja. En ik heb zelfs een potje pool gespeeld. Na een gezellig avondje lekker mn bedje in gegaan.

Gister ochtend was ik vroeg wakker en keek naar het weer. Wauw, strak blauw. Mmh misschien kan ik vandaag paragliden. Dus hup wat kleding aan getrokken en naar beneden. Het meisje belde gelijk. En ja hoor er was nog plek, gelukkig. Maar ik durfde toch nog niet echt blij te zijn want je weet het nooit hier. Eerst maar een ontbijtje genomen en mijn blog gaan schrijven. Vervolgens mij toch maar aangekleed en toch die uber maar besteld. Een ontzettende aardige en vriendelijke taxi chauffeur bracht mij naar de top. Tijdens het naar boven rijden heb ik wel een paar keer geslikt. Het was toch wel iets hoger dan ik had verwacht. Boven werd ik naar een tafeltje geleid waar een mannetje een papiertje moest invullen en ik ondertekenen. Het ging zo snel allemaal zonder uitleg dat ik even een gek gevoel kreeg in mijn buik. Moet ik ht wel doen.. Het leek een beetje krakkemikkig. En toen kwam mijn piloot aan gelopen. Wat een ontzettende leuke kerel was dat zeg. Haha hij begon zo grappig. Hij wilde graag wat uitleggen en keek in mijn ogen. Halverwege zijn praatje stopte hij. Sorry Kelsey ik kan niet verder met mijn verhaal. Hoezo niet? Nou ik heb het gevoel dat je met jouw ogen rechtstreeks in mijn soul kan kijken.. wat een prachtige ogen heb jij zeg. Haha wat een draak. Dus deed mijn zonnebril op en hij vertelde precies het zelfde als daarvoor. Vervolgens liep hij naar een ander piloot zei wat en riep mij. Ik kwam aanlopen en hij zei, er zit iets op je zonnebril. OW huh? dus zonnebril af. WAUW wat een mooie ogen. Gast doe normaal.. haha. Maar goed het ijs was gebroken. We mochten gaan klaar staan. Hij vertelde dat ik eerst hard moest lopen en toen rennen. Oke, goed. Dus daar stond ik dan. Aan het randje van de berg met een grote kerel achter mij, aan elkaar vastgebonden. Hij vroeg hoe ik mij voelde, uhm een beetje nerveus, waarop hij zegt, ja ik ook, tis mijn tweede sprong ooit. WTF? Haha grapje zegt die dit is namelijk niet wat je wil horen. OK. Oke daar gingen wel eerst lopen en toen rennen.. Uhm rennen.. ik was te klein om te rennen.. hij was nog aan het rennen en mijn benen waren al in de lucht hahahah super grappig. En toen, toen vlogen we. Wauw. Met een camera in mn hand vlogen we omlaag. Hij schreeuwde nog wat in mijn oor en zei toen, Kels vergeet niet om je heen te kijken. Owja, goeie. Wel nog even aan mam gedacht die aan de ander kant van Zuid-Afrika met hartkloppingen rond liep omdat ik weer eens wat bedacht had. Haha. Maar wauww at een leuke ervaring. Heb ik toch maar weer mooi gedaan. Halverwege mocht ik zelf sturen. DOOD ENG. Maar hij zei ik vertrouw je. Jij kunt dit. TOen we waren geland en veilig op de grond stonden heb ik eerst mama geappt haha. Hij wilde ook graag een foto samen. Hij gaf aan dat hij niet altijd iedereen laat sturen omdat sommige echt idioten zijn. Maar gelukkig hij vertrouwde mij, dom! Haha. Hij bedankte me voor alles, gaf me nog een knuffel en toen was het tijd om te gaan. Lekker terug naar mn hostel gelopen langs de oceaan. Prachtig weer, heerlijk.

'S middags nog even naar waterfront geweest. Daar wat gedronken en toen weer terug. Heerlijk. Eenmaal terug samen met de Brazilianen de zonsondergang gekeken met een wijntje erbij en zelfs nog een walvis gezien. Wauw. Vervolgens naar bed gegaan want voelde mij echt niet lekker. 'S avonds met mijn Brazilianen lekker gegeten en toen naar bed. Afscheid genomen, Again. Ik mag nog steeds bij iedereen langs komen dus dat is leuk haha! Wie weet, ooit.
Nu ga ik mijn spullen pakken en naar Hermanus. Een nieuwe avontuur. Een nieuwe start.

Daar ga ik ook op zoek naar een dokter, want ik ben echt niet lekker :( ! Hoop dat die wat voor mij kan betrekken.
Byee xx Tot snel