Leven als een koningin

19 augustus 2017 - Dolphin Coast, Zuid-Afrika

In Zuid-Afrika had ik voor mijzelf een nachtje een prachtig mooi gasthouse geboekt. Katrin en ik vonden dat wij het verdiend hadden om de laatste twee nachten een iets luxer hotel te boeken dan ons appartement. Op foto's ziet alles er altijd wel goed uit, maar geloof mij dit was ook echt wel heel mooi. Vooral toen de zon er was. Het weer in Mauritius was behoorlijk wisselvallig, maar de momenten dat de zon scheen was het zo onwijs mooi. De plaatjes op internet klopte dus wel! Bij aankomst bij het resort kregen we een warm lekker ruikend doekje en een welkoms drankje en daarbij een korte uitleg over het resort. Onze prachtige backpacks zouden later naar de kamer gebracht worden. Wij werden in ieder geval alvast naar onze kamer gebracht. Een prachtige hotel kamer met uitzicht op de oceaan. Zeker geen straf, heerlijk. Wij waren super blij. We hadden eerder al besloten dat we graag een massage wilde laten doen en op het resort zat een spa. Dus onze spullen neer gegooid en naar de spa gelopen om een afspraak te maken. Vrijdag 11 uur konden we terecht, super. Vervolgens een rondje over het resort gelopen en de zon kwam te voorschijn, dus we wilde eigenlijk wel onze tassen hebben.  Toen we terug in de kamer kwamen waren onze tassen nog niet gebracht.. zucht. Dus hup zelf naar de receptie en onze tassen opgepakt. Er werd wel 100x gezegd dat we dat niet zelf hoefde te doen, maar goed, wij hadden hem nodig dus doei. Bikini aan en gaan met die banaan. Eenmaal neergeploft op onze lig stoel aan het zwembad met uitzicht op zee verdween de zon en lagen we daar een beetje te chille. Zo zie je maar je kan bergen geld hebben/uitgeven maar het weer blijft het lot hahaha.

We wilde graag een was doen. In het appartement hadden we 1 was gedraaid en dat ging prima. Maar toen we hem de tweede keer aan wilde krijgen lukte het niet meer.. Bij het hotel stond dat je ook gebruik kon maken wan een wasserette. In de kamer lag een formulier en zakken voor de was. Op de formulieren stond hoeveel het kosten. SLIK. Twee euro voor een paar sokken, twee uren voor een string etc. Serieus? Kan ik nog beter een paar nieuwe sokken kopen dan gebruik maken van de was. Dat werd hem dus niet.. Maar wilde toch echt beide wel wat dingen gewassen hebben. In onze buurtbar, waar we dagelijks waren, hadden we een hoop mensen ontmoet. Katrin bedacht om aan en van de jongens te vragen of we misschien 1 was zouden mogen doen daar. Nee hadden we, ja konden we krijgen. En ja hoor, hij zei ja, geen probleem. Toen het volgende, hoe kregen we die was mee naar zijn huis..mmh.. we besloten het in mijn flightback te doen. Dus hup al die kleding er in. Katrin hand wasmiddel dus wij met die zak richting Kevin. Maar om het resort uit te komen moest je door/langs het restaurant waar allemaal mensen al zaten te eten. Tijdens het lopen zegt Katrin in ineens, Kels heb jij gecontroleerd of die zak wel goed dicht is.. Uhm nee jij? Nee.. Oeps. Kels kijk jij even achterom of er geen strings en sokken in het restaurant liggen.. hahaha. Maar gelukkig dat was goed gegaan. Het zag er uit of we en lijk aan het verplaatsen waren, maar boeiend want wij hadden onze zin, we konden een was draaien. Kevin had wasverzachter gehaald, mmmh lenor, de zelfde die mama ook altijd heeft. Daar aan gekomen alles in die wasmachine gegooid. We waren van plan om daarna lekker ergens te gaan eten maar hij vroeg of we een hamburger bleven eten met nog een paar die altijd in Maffioso komen. Super gezellig op het dakterras gegeten met z'n alle. Gek hoe normaal zo iets kan voelen, zonder elkaar echt goed te kennen. Maar het was super gezellig en daar ging het om! Na het eten met zn alle nog maar even een borrel gehaald bij Maffioso, onze was opgehaald en toen lekker terug naar ons hotel. Daar alles buiten gehangen over stoelen  over takken en in bomen. Haha en dat in het resort. Boeiend. Ze zullen wel gedacht hebben wat voor rare draken slapen daar.. ach zie ze toch nooit meer.

Vrijdag ochtend heerlijk een beetje uitgeslapen, toen omgekleed en toen naar ons ontbijt. Een heerlijk buffet. De keuze was reuze. Perfect. Het zonnetje scheen, de lucht was blauw. Maar zoals we weten kan dat zo maar ineens heel anders zijn dus na het ontbijt snel het water ingedoken voor nog wat prachtige foto's. Toen een douch genomen en op naar de massage. Daar aangekomen moesten we ons omkleden in een hokje. De badjas en het touwtje om het dicht te knopen snapte ik, maar er zat nog iets bij.. Een haarnetje? Uhm nee die vorm heeft het niet.. het lijk wel een string? Oke voor de zekerheid maar even vragen.. En ja hoor, het was een string.. van een nog al een bijzondere stof. Gelijk alweer dikke lol haha. Maar goed omgekleed, oh nee, uitgekleed.. En terug naar die meiden de massage. Daar werden we mee genomen naar de hamman. 30 minuten relaxen. Oke ik heb dus echt een cursus relaxen nodig denk ik. De eerste vijf minuten gingen redelijk, na 10 minuten werd ik ongeduldig en na een kwartier was ik er klaar mee.. maar gelukkig Katrin had het zelfde haha. Dus wij even naar buiten of af te koelen en weer terug. En toen. Toen vond ik een schenk uit de hemel, een koude douch. Omste buurt mochten we onder de koude douch. Dansen zingen en gek doen haha, onwijs gezellig. Heel bijzonder hoe zo iets kan gaan. Je leert elkaar op de tafel berg kennen, bepakt en bezakt, gaat samen het avontuur aan en staat dan samen in een hamman onder een koude douch te gieren van het lachen. Vlak voor dat de 30 min omwaren hebben we de douch terug gehangen en deden we net of we half dood gingen van de hitte haha. Een van die meiden ging het hele ding afspoelen met de koude douch en toen kwamen ze binnen voor een peeling. AUW. Haha. Nee daar kon ik niet echt van genieten en ik dacht alleen maar, neee niet zo hard, je schuurt al mijn beetje bruine huid eraf haha. Na de peeling mochten we douche en kregen we wat water te drinken. En toen, toe was het tijd voor de massage. Voor het eerst van mijn leven dat ik zo een massage hebben gehad. Heerlijk. Een full body massage met olie, super! Sommige plekjes deden wel pijn, zoals mn kuiten, auw. Maar goed ik heb genoten. Toen ze vroeg of ik ook een hoofdmassage wilde zei ik natuurlijk ja. DOM. Ze kneep een halve fles olie leeg in mijn hare voor dat moment was het wel lekker, maar daar na, ik heb er nog spijt van! Mn haar is nu nog vet.  Maar al met al genoten van de massage, geheel relax kwamen we terug bij onze kamer en zijn we in een stoel neergeploft. Heerlijk wat gedronken en gekletst.

Helaas was het toen tijd om al mijn spullen weer in mijn backpack te proppen. Met een heerlijk muziekje en een biertje er bij ging dat nog best prima. Niet te veel nadenken over afscheid nemen, maar alleen maar dat we nog een avond samen hadden. Toen alles  was ingepakt en ik mijn haar 4 x gewassen had, was het tijd om te gaan. Een heerlijke pina colada stond op de planning. En tot onze grote verbazing kwam onze grote vriend de zon ook nog even gedag zeggen. Heerlijk! Na het drankje zijn we naar maffioso gegaan daar even zitten kletsen en toen samen lekker ergens een hapje gaan eten. Tijdens het eten was het vrij stil. Afscheid nemen is voor onze beide niet echt een sterk punt..bah. Na het eten terug naar Maffioso en daar was iedereen die we de afgelopen week hadden ontmoet. Een afscheidsfeestje 2.0. Onwijs gezellig. Wij waren weer de dj en hebben onwijs gelachen. Toen om 00.00 de muziek uit ging was het echt tijd om afscheid te nemen. Bye lieve maten, bedankt voor deze week. Hoe stom we het de eerste dag vonden zo erg vonden we het nu weer om te gaan. We waren onderdeel geworden van een onwijs leuke groep mensen. Met een lach en een traan gingen we weg. Terug naar ons hotel. Nog een 'nachtje' samen slapen en dan is het echt klaar :(.

Vanmorgen hebben we afscheid genomen. Ik heb mij sterk kunnen houden tot dat mijn taxi weg reed. Zo stom. WAt een onwijs fijne tijd heb ik met Katrin gehad. En zoals we tegen iedereen zeggen die we ontmoeten, het is geen afscheid voor altijd het is een tot ziens. Met die gedachten stapte ik mijn taxi in. Vanmorgen om 6.00 uur reed ik weg op naar Zuid-Afrika. Op naar papa en mama. Fijn om hun weer te zien. Maar blijft gewoon moeilijk om afscheid te nemen. Alles was goed tussen ons. Nooit een onvertogen woord, altijd fijn, ook toen ik ziek was was ze zo onwijs lief voor mij. Ja ik weet zeker dat ik haar snel weer ga zien.

Ik ga nu maar mijn tablet weg doen want ik zie Zuid-Afrika onder mijn verschijnen. Bijna bij papa en mama! En dan.. bijnaaa de bruiloft! Super veel zin in.

Tot snel!
Liefs, kus.

1. Ingrid:
    19 augustus 2017
    Top weer!!! Dat wordt afzien straks in de sleur van het dagelijks leven. Nou, nog even een klein feestje bij broerlief ;-). Geniet ervan xxx
  2. Mama:
    20 augustus 2017
    ❤❤❤
  3. Eric:
    21 augustus 2017
    Dat het een mooi weerzien mag worden met je ouders, je broer en de rest van de familie.
    Ben jij het bruidsmeisje (hahaha)