Dolfijnen

16 augustus 2017 - Flic en Flac, Mauritius

Gister was de bedoeling om een gezellige avond te hebben, maar na een biertje voelde ik mij niet lekker. Beetje oververmoeid denk ik van alle feestjes, indrukken en prachtige herinneringen. Het hoort nou eenmaal bij mij om minstens een dag in mijn vakantie ziek te zijn. Gister avond begon het, blegh. Dus lekker op tijd mijn bedje in gedoken en lekker gaan dromen.

Vanmorgen om zeven uur ging helaas de wekker al.. Veelste vroeg maar goed. Het weer leek niet zo mooi, helaas. Dus toch maar een extra trui mee en een lange broek. Meer voor de zekerheid dan dat ik het wilde gebruiken.. Om 8 uur werden we opgehaald en naar de boot gebracht. Daar stonden meer mensen te wachten en werden we naar een speedboot toegeleid. Oke hup de boot op en wachten op de laatste vier mensen. Ik voelde mij nog steeds echt niet lekker dus ging lekker achter op de boot zitten met mijn dikke trui aan. De laatste vier meiden bleken Nederlands te zijn. Geen zin om te kletsen dus lekker niks gezegd. In mijn tas had ik ook mijn dikke sokken gedaan omdat ik het in het appartement al ijskoud had. Op de boot deed ik dus mijn dikke sokken aan.. Tja. Toen de meiden onderling begonnen te kletsen over mijn prachtige sokken, waar ze later best jaloers op waren, zei ik dat ze ook gewoon Nederlands tegen mij konden praten. Grappig hoe mensen dan zo kunnen schrikken. Later op de dag was het hartstikke gezellig met ze. Maar goed de boot was onderweg. Na ongeveer 20 mins varen kwamen we allemaal dolfijnen tegen. De bedoeling was om het water in te springen om vervolgens achter ze aan te zwemmen en dan de boot weer in op naar de volgende. De eerste groep ging te water maar zag geen enkele dolfijn. Ik vanaf de boot daar in tegen zag er super veel ik denk dat ik wel 20/30 dolfijnen heb gezien. Ik voelde mij al niet lekker en koud dus besloot om in de boot te blijven. Ze zijn geloof wel vier keer in en uit gegaan, maar niemand van de groep die ging zwemen heeft ze van dichtbij gezien.. Na de dolfijnen was het tijd voor en snorkel plek. Naja Katrin ging de boot uit en vertelde welke vissen ze zag, prima. Ik zat heerlijk onder mijn handdoek met mijn dikke trui, langebroek en dikke sokken op de boot en genoot vanaf boven. Het water was zo helder dat ik ook wat vissen kon zien. Na. Het snorkelen was het tijd voor een hele bijzondere rots. Nou geloof mij, zo bijzonder was hij niet. Op elke foto staat deze rots als iets geweldigs. Je zou denken hij is inmens groot. Maar geloof mij dat valt allemaal erg tegen. Een klein rotsje in de zee.. echt een place to be.. NOT. Maar goed ik kan er nu over mee praten.

Rond 10 uur werden we gedumpt op een soort van eilandje en konden we rond lopen over een strand met allemaal souvenirs. Wel super grappig gedaan ze hadden er soort bootjes van gemaakt op surf planken en liepen door het water. Daar heb ik twee nieuwe bandjes gekocht. Een voor om mn pols en een voor om mn enkel. En natuurlijk afgedingd.. ben en blijf een Hollander haha. Rond 12.00 kregen we eten van de braai. mmh best lekker. Vleesjes met sla en stokbrood met kruidenboter. Rond 14.00 u gingen we weer varen. Eerlijk gezegd was het veelste lang op dat stomme eiland omdat het regende en er werkelijk niks te doen was. Maar goed we kregen een gratis show van een meisje die even ging paaldansen aan een stok die op t strand stond. Haha. Wat een meid zeg.

Eenmaal terug nog even een koffie gedronken bij onze buurt bar en toen lekker naar ons appartement. Voor dat we weg gingen hadden we de wasmachine aan gezet zodat die klaar zou zijn als we terug kwamen. Toen we terug kwamen de was er uit getrokken. Super blij want het was al bijna droog. Toen ik het op wilde hangen en zoals altijd mijn neus in de was druk rook het niet echt fris. Ik begon te twijfelen of de was wel had gedraaid..toen ik het wasmiddel ding tussen de was vond bleek mijn neus de waarheid te spreken haha. Helaas ons plan was mislukt. En de was aankrijgen lukte ook niet meer. Morgen maar ff doen dan.. Voor de laatste twee dagen hebben we een hotel geboekt. Wauw als het zo mooi is als op de foto's dan ben ik nu al blij. Na het boeken lekker mn bedje in gegaan en heeerlijk een paar uurtjes geslapen. Ik voel mij nu weer iets beter. Zo nog wat drinken en niet al te laat naar bed. Morgen een lekker rustig dagje, heerlijk.

Papa en mama belde net op om te vragen hoe laat ik zaterdag land in Durban, want zij komen mij ophalen van het vliegveld, joepie! Dan kan het tweede deel van mijn reis gaan beginnen. :)

Ik ga mij omkleden want Katrin staat te wachten.
Tot snel, liefs x

Verstuurd vanaf mijn iPad