Spanning begint

18 oktober 2015 - Purmerend, Nederland

Een jaar geleden bedacht ik samen met Kelly dat het wel leuk zou zijn om een stage of minor in het buitenland te volgen. Kelly kwam met het idee om een minor te gaan volgen in Suriname. Nadat ik mij had ingelezen leek het mij ook super leuk en een geweldig avontuur. Samen zijn we naar de voorlichting gegaan. Het was precies wat wij voor ogen hadden. Tijdens deze voorlichting kregen we te horen dat we konden gaan boeken als we deze minor wilden gaan doen. Dat lieten wij ons geen twee keer zeggen, vrij snel daarna hebben wij ons ticket geboekt; 22 oktober tot 18 januari, Amsterdam - Paramaribo, onze reis stond vast.

In eerste instantie was het de bedoeling om onderzoek te gaan doen wat de voorschool voor invloed heeft op de basisschool. Doordat er nog 12 andere studenten hadden bedacht om naar Suriname te gaan was het niet mogelijk om dit onderzoek nog te gaan doen. Samen met vijf andere studenten ga ik onderzoeken hoe het sociale zekerheidsstelsel geregeld is en of deze op de juiste wijze wordt uitgevoerd. Het 'De Wet' team gaat zijn uiterste best doen om deze onderzoeksvraag binnen drie maanden te kunnen beantwoorden.

Het is bizar hoe snel de tijd is gegaan, het is alweer 18 oktober. Wat begon met een idee, een droom, een nieuw avontuur, wordt nu werkelijkheid. Vanmorgen heb ik de koffers van zolder gehaald. Ik heb dit moment zo lang mogelijk uitgesteld, want echt inpakken wil ik nog niet. Dan wordt het  ineens zo echt. Ik heb er ontzettend veel zin in, maar dat afscheid, bah wat zie ik daar tegen op. Morgen ga ik maar eens rustig aan beginnen met inpakken, het moet er toch eens van komen....

Eigenlijk was ik niet van plan om een blog bij te gaan houden. Hoe vaak ik ga schrijven weet ik ook niet. Maar op deze manier wil ik jullie toch graag op de hoogte houden van al mijn avonturen!

Ik wens jullie veel lees plezier.

1. Tamara:
    19 oktober 2015
    Heel veel plezier Kels en ook voor je vriendin Kelly! Maak er een mooi avontuur van! Ik zal zeker je blog volgenliefs Tamaar
  2. Mama:
    19 oktober 2015
    Lieve Kelsey papa en ik wensen je heel veel plezier en dat al je dromen uit zullen komen. Wij zeggen geniet ervan en kom gezond en een levens ervaring rijker terug ;) dikke knuffel
  3. Joyce:
    19 oktober 2015
    Heel veel plezier meis en ga genieten voor je het weet ben je weer thuis xx
  4. Manon:
    19 oktober 2015
    Heel veel plezier Kelsey!! Geniet ervan, zelfs van het afscheid nemen voor je het weet ben je alweer terug!! Maar dan wel met een mooie ervaring rijker!!!
  5. Wes & tia:
    Hi kelsey,

Tia and i also wanted to wish you a amazing trip with a lot of fun and of course also a lot of new and educational experiences don't party to hard.
    And just remember you are not saying good bye you are saying i will see you guys soon

A really big hug from South Africa
  6. Assunta:
    19 oktober 2015
    Lieve Kels, ga ervoor, maak je droom waar en kom gezond en voldaan weer terug X
  7. Ghislaine:
    19 oktober 2015
    Hoi Kelsey,wat een super avontuur ga je in.Ik snap dat afscheid moeilijk is ,ook voor je ouders .Maar al die ervaringen die je op gaat doen zal het waard zijn toch? Heel veel plezier en geniet ervan meis.xxx Ghislaine
  8. Petra blankert:
    19 oktober 2015
    Ik..moeder van Kelly..ga je zeker volgen. Ik wens jullie een mega tijd in Suriname! Ben heel benieuwd hoe jullie het ervaren. En als het mee zit kom ik jullie nog even opzoeken daar.
    Heel veel plezier en succes!
  9. Roberto Haan (Papa):
    19 oktober 2015
    Lieve Kel, je weet dat ik het niet leuk vind dat je gaat,maar toch wil ik je heel veel plezier en leerzame momenten toewenzen.

Papa

P.s. Ik hou van je...
  10. Désirée Dijkman:
    19 oktober 2015
    Leuk om ons op de hoogte te houden via dit blog.wij hopen dat jullie een geweldige tijd tegemoet gaan, vele leermomenten krijgen maar ook uitvoeren:-) jullie gaan met een doel, maar dit is ook een levenservaring. geniet van het land, de mensen, de cultuur en alles wat er nog meer is. dit pakt niemand je meer af. heel veel succes!!!! XX
  11. Elsbeth:
    19 oktober 2015
    Hoi Kelsey, hele goede reis en vooral heel veel plezier!
    Ga ervan genieten, het is een prachtig land, je zult je ogen uitkijken en er wonen hele lieve mensen!
    Vergeet geen muggenspray mee te nemen he met DEET...
    Jas hoeft niet alles een paraplu voor de tropische stortbuien!
    En ga lekker en biertje drinken bij het VAT in Paramaribo.
    Daar hebben ze ook heerlijke sapjes en de verrukkelijk eten...
    GENIET!!!
    Kus Elsbeth
  12. Ans schoonhoven:
    19 oktober 2015
    Kelsey we wensen je een super leuke tijd in Suriname. Wat een belevenis zal het worden met je studiegenootjes. Leuk om je belevenissen te gaan volgen. Geniet ervan en af en toe ook aan de studie maar Jou kennende komt dat wel goed. Een dikke knuffel van de schoonhovens.
  13. Wil de groot:
    20 oktober 2015
    Kelsey geniet van je avontuur en kom heelhuids weer terug.
  14. Ada:
    21 oktober 2015
    Hoi Kelsey, ik wens je heel veel plezier en hoop dat je er enorm van kan genieten. Succes met je studieopdracht.
    Groetjes Ada
  15. Robbert:
    21 oktober 2015
    lieve kels,
    ook al vind ik het helemaal niks dat je zolang weg ga toch sta ik voor 100% achter deze keuze van je.
    heel veel geluk en plezier in het lekkere warme suriname!
    ontvlucht lekker de koude winter van nederland en beleef de mooiste tijd van je studiejaren <3

i love you xx