Laatste nachtje

21 oktober 2015 - Purmerend, Nederland

Wat een dag, wat een dag. Gister samen met mijn moeder een super planning gemaakt voor vandaag. Ik zou nog wat regelen, maar boven al relaxen. Helaas verliep deze dag anders dan gepland.

Gisterochtend dacht ik nog even naar de kapper te gaan om m'n uitgroei bij te werken. Ik vroeg de kapster om een tintje donkerder te verven, zodat het in Suriname kan oplichten. Onderling hadden de kapsters een discussie welke kleur nou het beste zou aan sluiten. Nou ze waren er uit. Zo gezegd zo gedaan, m'n haar werd geverfd. Tot mijn grote verbazing werd het niet 1 tintje donkerder maar wel 10. Ik dacht, ach komt wel goed, beetje zon en het is zo weer licht.
Maar toen kwam ik thuis en bleek het niet alleen donkerder te zijn, maar ook ROOD. BAH! Vreselijk.

Vandaag zou ik een relax dagje hebben. Ochtend even naar het stadje, daarna even een bakkie doen bij Assunta, broodje met mam en dan mijn kleine rode draak weg brengen. De ochtend verliep prima, maar toen bedacht ik mij dat ik mijn haar echt vreselijk vond en zo niet op reis kon. Dus ik terug naar de kapper. Ik kwam binnen en ze wist gelijk wat er aan de hand was en zou het wel 'even' oplossen. Ze begon met een spoeling, resultaat: oranje haar. Toen ging ze het verven, resultaat: geel haar. Toen toch maar verven, resultaat na drie uur... blond haar. (zelfde hoe ik ongeveer gister binnen kwam). Maar goed stukken beter.
En dan te bedenken dat mijn hoofd pas rustig is als alles geregeld is (auto weg en laatste spulletjes in m'n koffer). Je kunt je wel voorstellen hoe ik op die stoel heb gezeten bij de kapper!
Maar goed na de kapper snel naar huis, broodje gegeten en toen naar Tuitjenhorn om m'n rode draak weg te brengen. Dit verliep gelukkig soepeltjes.

Vanavond lekker gegourmet. Toch een beetje kerst gevierd! Een gek avondje met een lach en een traan. Drie maanden zonder de mensen van wie je houdt is toch best lang! En aangezien ik niet zo goed ben in afscheid nemen, wordt het pittig zwaar morgen!

En nu lig ik lekker in mijn bedje. Het laatste nachtje voorlopig. Morgen om 9 uur op Schiphol. Koffer weg doen en dan nog even gezellig een kopje koffie drinken. Rond 10.00 uur is het dan echt tijd om afscheid te nemen. 11.15 vliegen wij richting Suriname. We verwachten rond 15.15 uur daar te landen (20.15 uur Nederlandse tijd).

Voor nu voorlopig het laatste bericht vanuit Nederland. Morgen avond hoop ik mijn eerste berichtje vanuit Suriname te versturen.

Lieve iedereen, bedankt voor alle lieve berichtjes! Ik ga genieten van mijn laatste nachtje in mijn heerlijke bedje! De zenuwen gieren op dit moment door m'n lijf, maar het komt goed!

Jullie horen snel weer wat xx

1. Robbert:
    21 oktober 2015
    Het zit ook niet mee voor zo'n stresskipje als jou xxx
    Succes morgen <3
  2. Ada:
    22 oktober 2015
    Ach meissie toch. Ik hoop dat je wel een goede nacht hebt gehad. Sterkte vandaag. Ik hoop voor je dat het niet al te veel stress geeft. ☺☺
  3. Anita Letschert:
    Lieve Kelsey,
    Wil je een hele fijn tijd wensen in Suriname. Geniet van alles wat er daar gebeurd dit is "ones in a life time".
    Haal eruit wat erin zit meis, ik weet dat het je gaat lukken. Geniet leer beleef en ervaar, ik ga je reisblog volgen. Dikke kus en een hele goede reis en tot over 3 maandjes, ach wat zijn nou 3 maandjes, zo om
  4. Rosanna:
    22 oktober 2015
    Shit, wat een stress nog. Dit ben je vast allemaal snel vergeten als je het mooie warme Suriname binnenstapt! Heel veel succes en bovenal plezier daar moppie! Zet 'm op. Toi toi toi. X
  5. Assunta:
    23 oktober 2015
    Alles goedgekomen, topvlucht gehad. nu settelen, je best doen en vooral genieten XXX