Daar boven op die berg..

24 november 2016 - Lisboa, Portugal

Wat gaat de tijd snel zeg. Gister avond was ik dapper en ging ik de straat op. Vol goeie moed op zoek naar een restaurantje. Na nog geen 50 meter gelopen te hebben zag ik een super leuk tapas barretje aan de overkant van de straat. Ik keek er even naar binnen en zag er best een hoop mensen zitten. Oké niet twijfelen gewoon naar binnen. Het voorste gedeelte zat vol dus besloot naar achter te lopen. Daar zaten twee jongens te kletsen.. Nederlanders. Top. Ik zei netjes goeie avond en ging aan m'n tafeltje zitten. Bestelde een heerlijk roodwijntje, wat garnalen en gehaktballetjes. De jongens waren erg druk met elkaar en zeiden niet veel.. tot dat m'n balletjes op tafel kwamen. Een van de jongens zei.. als je het niet op krijgt.. dan wil ik wel een balletje. Ik keek hem een beetje vaag aan en begon heerlijk aan m'n eten. Het ijs was gebroken dus even lekker zitten kletsen met ze over van alles. Na een tijdje kwam er een andere jongen binnen. Alleen. Met een best bijzondere snor, getint en zei niks. Hij ging het tafeltje achter mij zitten. Ik moest lachen om z'n snor en die jongens ook.. de jongens vroegen aan mij of ik het niet eng vond om alleen te zijn.. met zulke enge mannen in de stad.. waarop de andere jongen zegt.. ja zoals die achter der. Dus ik zeg..nou meer die voor mij zitten.. ja maar jij kijkt in die spiegel naar hem.. ineens begint de jongen achter mij te praten: zo eng ben ik niet hoor. Hahahaha die jongen bleek ook een Nederlander te zijn. De jongens beide met een mega rood hoofd.. uhm sorry man... haha ik heb me dood gelachen. Vervolgens super gezellig met z'n 4e zitten kletsen en uiteindelijk m'n laatste balletje afgestaan. We zouden met z'n 4e nog wat gaan drinken maar de 2 jongens bedacht toch om naar t hotel te gaan.. ik vond het eigenlijk ook wel mooi geweest dus bedankte de mannen en ben lekker naar m'n kamer gegaan. Zo was het alleen eten ineens een stuk gezelliger haha!

Na een heerlijke nacht geslapen te hebben, ben ik vanmorgen weer de straat op gegaan. Bij een bakkertje een heerlijk broodje zalm gehaald en op t terras een heerlijk jus gedronken. Met een goede bodem was het tijd voor tram 28. Een mega rij.. Naja goed. Ik wilde het dus hup in de rij dan maar. Een bijzonder leuke ervaring. Z'n oud geel trammetje door de kleine straatjes van Lissabon. Wel 100x stil gestaan omdat er dan weer een auto op de rails stond of een bus die aan het inparkeren was. Geen probleem de tram chauffeur stapte wel even uit om te helpen hahha. Super. Na een stukje gereden tr hebben kwam ik boven op een bergen uit. Een geweldig uitzicht. Daar even een heerlijk kopje thee gedronken en heerlijk genoten met wat straat muziek op de achtergrond. Het kasteel waar ik graag heen wilde lag nog iets hoger. Daar ben ik heen gelopen. Nog even gedaan of ik een student was dus mooi met korting naar binnen! Wauw wat een adembenemend uitzicht. Daar heerlijk gezeten. Aan een Chinees gevraagd of ze even een foto kon maken. Ja ik haat Chinezen. Maar goed ze kunnen nou eenmaal wel goed fotograveren. Vervolgens een stukje verder gaan zitten en even genoten van de rust met uitzicht op de drukke stad beneden. Dat ik daar zat realiseerde ik mij dat ik echt een super tijd heb gehad hier. Dat het een super ervaring was en dat alles heb gedaan wat ik graag wilde doen.

Vervolgens nog even een rondje gelopen en toen terug naar het Trammetje. Owke. Welke kant zal ik op stappen.. Ben maar aan de andere kant opgestapt. De tram begon weer te rijden.. bergie afwaards. Ik herkende niks.. uhm shit zat ik dan wel goed haha. Maar gelukkig uit het niks stond ik ineens weer op het plein. Vanaf daar nog even naar m'n eigen koffie barretje gelopen. Onderweg betrapte ik mijzelf erop dat ik met een kleine glimlach over straat liep, zelfverzekerd en blij. Ik heb het gewoon gedaan.. alleen op reis. Alleen naar het onbekende. Alleen de stad verkent en eigen gemaakt. Ik voelde mij trots dat ik het gedaan heb. Na dit gevoel heb ik een lekkere cappuccino en een pastei da nata besteld! Mmmh! Genieten. En toen vond ik het mooi geweest. Hup terug naar t hotel.. owja de route. Shit ik weet het nog niet. Het voordeel van vaak verkeerd lopen is dat je ineens gaat herkennen. Ik ben vast weer om gelopen.. maar het is weer gelukt om terug te komen haha!

Op dit moment lig ik lekker even op bed. Muziekje aan en ben mij geestelijk aan het voorbereiden op m'n laatste diner in Lissabon! Ik denk dat ik lekker een pastaatje ga eten!

Morgen ochtend lekker uitslapen.. inpakken en nog even shoppen. Ik ben alweer ingecheckt voor de terug weg. Morgen om 20.30u Nederlanders tijd vliegt ik weer terug naar huis. Altijd goed om weer terug te gaan!

En dan zit het er gewoon bijna op. Morgen m'n laatste blog voorlopig!

Voor nu veel liefs vanuit het prachtige Lissabon ♡ x