Rotterdamse oma

23 november 2016 - Lisboa, Portugal

Jeetje wat gaat de tijd snel en wat ben ik aan het genieten. Ik dacht dat gister een mooie dag was.. maar wauw vandaag was het zo mooi weer niet normaal. Het leek wel even zomer. Daar moet je van genieten!!

M'n buskaartje was tot 10.30u bruikbaar. Dus vanmorgen op tijd de deur uit. Een broodjes gehaald voor onderweg en een flesje water. Hup naar de bus halte. Nog even aan een mevrouw gevraagd of ik wel goed stond.. uit haar gebrabbel kon ik opmaken dat het klopte. 9.30u stond ik klaar om met de bus te gaan.. heerlijk in het zonnetje een beetje mensen kijken. Het duurde en het duurde. Ik begon wat geïrriteerd te raken omdat het al 10.20 was en nog nergens een bus te zien was... 10.30u kaartje verlopen en ik was er ook wel goed klaar mee. Dus maar als troost een mooie zonnebril gekocht.

Toen heb ik maar de benenwagen genomen en ben ik de stad in gegaan. Telkens kom ik perongeluk goed uit, dus vol goeie moed de straatjes door. Zie ik tot mijn grote verbazing ineens een mega groot gebouw. Daar nog even gedaan of ik een student was om wat korting te krijgen en hup naar binnen. Het bleek een prachtige ruïne te zijn. Mooi om te zien! Daar even rond gelopen en gekeken.. even gebruik gemaakt van de gratis wc en toen weer door. Aan de overkant zag ik een deur open staan. Ik keek om hoop en zag een prachtig gebouw. Dus hup daar ook even naar binnen. Het bleek een prachtige kerk te zijn dus maar even drie kaarsjes gebrand en even genoten van de rust. Wauw wat een super mooie kerk. Stiekem wat foto's gemaakt want ik was daar toch helemaal alleen. Dit zijn momenten dat ik echt even geniet van het alleen zijn. Ik blijf zo lang zitten als ik zelf wil en ga naar binnen als ik zelf denk dat het wat is. Toen maar weer verder gelopen en plots stond ik op het plein waar ik eigenlijk geen wilde. Daar op het terras neer geploft een heerlijke verse jus besteld en genoten van het zonnetje. Naast mij zat een ouder nederlands stel. Ze vonden het geweldig om te horen dat ik alleen was maar heb wel 10x gehoord: pas je wel op meid.. Let je wel goed op je spullen! Aan zo lief. Achter het stel zat een vrouw alleen die ineens zich ging bemoeien met ons gesprek. Het bleek ook een Nederlandse te zijn. Toen opa en oma weg gingen ben ik even bij haar gaan zitten. Een echte Rotterdamse oma met zwart geverfd haar. Heerlijk even zitten kletsen over van alles. Bijzonder hoe snel mensen dingen met je delen haha. Toen ik wilde betalen zei ze.. nee niks daarvan ik betaal.. nee mevrouw dat hoeft echt niet. Meid geniet er nou maar van haha, zeg maar gewoon bedankt haha. Oké nou super bedankt !! Nog even een selfie gemaakt en toen beide onze eigen kant op gegaan!

Ik baalde eigenlijk nog steeds dat ik die busrit niet had kunnen maken.. op het plein kwam ik een jongen tegen die bij die organisatie werkt.. dus ik in mijn beste engels vertelt dat ik meer dan een uur had staan wachten en er geen bus was geweest. Nou dat kon toch niet. Hij nam me mee naar een ander en zei dat m'n kaartje verlengd moest worden. M'n kaartje was ineens geldig tot 17.30.. super geregeld haha. Dus ik de bus in om even goed m'n ritje te kunnen maken! Ben blij dat ik het toch gedaan heb, ondanks ik de andere route veel mooier vond. De busrit duurde ongeveer 2 uur. Eenmaal terug bij het begin ben ik nog even een heerlijk bakkie koffie gaan drinken met een veelste lekker gebakje.. een soort creambrule in bladerdeeg... mmmh puur genieten. De jongen achter de bar weet al hoe ik m'n koffie wil hahaha. Een cappuccino met een klein scheutje hazelnootsiroop mmmh. Na het bakkie maar weet terug naar m'n hotel.. owja de weg. Shitt ik weet het nog niet. 3x fout gelopen en toen een mega lange trap om hoog. Gelukkig weer terug in de grote straat en hup naar boven.

Vanavond ga ik maar weer dapper de straat op om ergens een hapje te gaan eten. Ben benieuwd waar ik nou weer terrecht ga komen!

Morgen wil ik met de tram 28.. een echte toeristische attractie. Ik wil dan uit stappen bij het kasteel om daar een kijkje te nemen. :)

Voor nu zeg ik fijne avond en tot morgen ♡ xx

1. Nancy Stokvis:
    23 november 2016
    Wauw je beleefd weer super avonturen!! Maar idd wel goed op jezelf passen oma's en opa's hebben altyd gelyk!!
  2. Assunta:
    23 november 2016