Home sweet home

27 november 2016 - Purmerend, Nederland

En dan zit mijn avontuur er gewoon alweer op. Donderdag avond ben ik weer dapper de straat op gegaan om ergens een hapje te gaan eten. 's Middags had ik een leuk Italiaans tentje gezien dus daar ben ik heen gegaan. Ik kwam binnen en kreeg een tafeltje aangewezen. Zucht. Midden het restaurant, niet echt een plek waar ik zelf zou gaan zitten zo alleen. Maar goed zoals iedereen naar mij kon kijken, kon ik ook mooi naar iedereen kijken. Een tafeltje naast mij zat een stel. 'Gezellig' samen uiteten. Ik denk dat ik het in mijn eentje net zo gezellig had als dat zij het samen hadden. Ze hadden elkaar niks te vertellen en zaten een beetje rond te kijken. Ik bestelde een heerlijk rood wijntje en een spaghetti ala carbonada. Bijzonder hoe snel het eten op tafel stond. M'n wijntje smaakte heerlijk.. maar die pasta.. nee niet echt mijn ding. Tijdens het eten viel er per ongeluk een sliert spaghetti van m'n vork. Gelukkig het stel had iets om te lachen... Nou fijn dat ik hun avond ook nog een beetje gezellig heb kunnen maken haha. M'n bord kreeg ik niet leeg. Na het eten nog even een cappuccino besteld. Ik nam een slok. Ieuwwl koffiebonen in m'n mond. Eerst dacht ik nog.. mmh lekker een chocolade boon.. maar nee gewoon een echte pure koffie boon! Daarna nog 3x. Pff. Afgerekend en terug naar m'n hotel. Tijdens het terug wandelen voelde ik mij niet zo lekker.. werd steeds misselijker. Eenmaal aangekomen in het hotel ging het fout. Daar heb ik al m'n eten uitgespuugd. Bah wat voelde ik mij beroerd zeg! Maar snel mijn bedje in gegaan en lekker gaan slapen. s' Nachts nog een keer m'n bedje uit gegaan en nog een keer alles er uit gegooid.

s' morgens voelde ik mij nog niet echt veel beter. Maar rustig aan gedaan en m'n koffertje in gepakt. Uitgecheckt en nog even de stad in gegaan. Jeetje wat was het druk overal ivm Black Friday.  Nog maar ergens bij het water een kop thee gedronken en vooral lekker rustig aan gedaan. Rond een uur vier weer terug gegaan naar het hotel. Daar nog even gechilld en toen op zoek naar een taxi. Dit ging allemaal best wel snel. Met de taxi naar de airport. Gelukkig was ik goed op tijd gegaan want onderweg heb ik nog best veel file gehad. Bij de airport even gezeten en toen maar op tijd door de douane. Dit keer gelukkig niet zo veel stres als op de heen weg haha. Wel moest ik weer m'n schoenen aan doen en werd ik volledig gefouilleerd.. Zie er natuurlijk ook vreed gevaarlijk uit. Achter de douane een van de laatste stoelen bemachtigd en lekker even gezeten. Bleh wat zag ik op tegen die vlucht met dit nare gevoel. Rond 7 uur was het tijd om te boarden. Ook hier was ik keurig op tijd aanwezig. Netjes in de rij staan wachten, tot dat ik bijna aan de beurt was. Drie vrouwen zaten netjes op het bankje te wachten en stonden op toen ik ongeveer naast ze stond. Ze dachten wel even voor mij te kunnen staan. Nou ik dacht het dus even lekker niet. Ik heb mijn koffertje voor hun gezet, ben om mijn koffertje heen gelopen en weer netjes voor ze gaan staan. De mevrouw achter mij dacht dat ik een Portugese was en begon te zeuren tegen de meiden met wie ze was, 'ja die 'KUT' Portugese laat mij gewoon niet voor. Wij zitten toch ook al al die tijd te wachten'.  Ze keek nog al boos naar mij en ik deed net of ik er niks van begreep. Even daarna begon ik te praten tegen een stelletje dat ook Nederlands was en keek met een schuin oog naar de mevrouw achter mij. Met een knalrood hoofd keek ze mij aan en keek snel weg. Hahaha. Ik had mijn punt gemaakt! Toen het vliegtuig in en lekker zitten. De mensen naast mij waren erg aardig en zorgzaam. Onderweg wat noodels gegeten en veel geslapen. Ik was zo thuis haha.

Op Schiphol stond mama te wachten. Heerlijk even knuffelen en de auto in. Hup lekker naar huis. Thuis nog even gekletst en toen heerlijk m'n eigen bedje in! Heerlijke nacht geslapen en toen was het zaterdag weer tijd voor Deen. Sinds vandaag voel ik mij eindelijk weer beter!

Ik ben ontzettend blij dat ik dit gedaan heb en zou het zo weer over doen! Voor nu stopt mijn blog weer. Wat het volgende avontuur gaat worden weet ik nog niet.. want bij mij weet je dat nou eenmaal nooit! Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden!  Heel veel liefs en hopelijk tot snel! xx

1. Assunta:
    27 november 2016
    Nou die kan ook van je bucketkijst af. Kort maar krachtig! X