Zuid-Afrika reis

1 juni 2017 - Tuitjenhorn, Nederland

De voorbereidingen voor mijn reis naar Zuid-Afrika zijn in volle gang. Mijn reis, ja dit wordt echt mijn reis. Voor het eerst zover, zo lang en zo een groot gedeelte alleen. Een uitdaging. Een bijzonder nieuw avontuur. Een avontuur waar ik naar uit kijk.. maar stiekem ook best wel heel spannend vind. De eerste drie weken zal ik alleen gaan reizen de laatste twee weken zal ik afsluiten met mijn ouders.

Ongeveer een maand geleden heb ik mijn eigen backpack gekocht. Tjoee wat een investering was dat alweer zeg, maar goed dan heb je ook wat. Ik ben super blij met mijn Fjallraven backpack. Ik hoop dat ik veel mooie reizen met hem mag maken. Daarbij heb ik maar een IPad gekocht voor m'n blogs. De bedoeling is om weer actief mijn blog bij te houden en ik dacht.. ik begin vandaag.. over twee maanden en een dag begint de daadwerkelijke reis.. maar de voorbereidingen zijn vaak al half zo leuk.. dus vandaar deze blog.

Ik zal een korte schets van mijn reis geven. Mijn reis begint op 2 augustus in Amsterdam. Vanaf daar zal ik met mijn backpack naar Kaapstad vliegen. De bedoeling is om eerst een periode in Kaapstad te blijven en vervolgens met de BassBuss richting Durban. Ik heb drie weken de tijd om met de hopp on hopp off tour bus daar te komen. In Durban zal ik mijn ouders meeten. Daar zullen wij nog een x aantal dagen blijven.

Vanaf Durban rijd ik met mijn ouders mee naar de bruiloft van mijn broer en schoonzus. Daar zullen wij drie dagen met de familie in een bijzonder mooi resort verblijven.  En niet te vergeten mijn grote broer gaat trouwen met zijn liefde van zijn leven. Wauw. Nog wel even een dingetje om te fixen.. namelijk een jurk..

Vanaf de bruiloft gaat mijn reis verder met mijn ouders. Samen met hun ga ik naar Lesotho, een land binnen Zuid-Afrika. Daar zullen we de Drakensbergen gaan bekijken en rond rijden door de prachtige natuur. Vanaf daar zal onze reis richting het noorden zijn, namelijk Johannesburg. Daar verblijven wij nog een aantal dagen samen.

Dinsdag avond 6 september vlieg ik vanaf Johannesburg alleen terug naar Amsterdam en hoop ik een bijzonder mooi avontuur te hebben mee gemaakt.

De komende tijd zal ik af en toe een blog erop gooien. Vanaf Augustus probeer ik regelmatig mijn avonturen te delen met jullie.

Voor nu, fijne avond en veel liefs x

1. Nancy stokvis:
    1 juni 2017
    Hey mop dat word zeker een mooie reis met je ouders en ook nog een bruiloft gaaf hoorrr!!
  2. Myriam:
    2 juni 2017
    Hey topper!! Super leuk dat je ons "meeneemt" op reis...... bijzonder mooi vooruitzicht!! X