Hop on hop off

7 augustus 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

Zo dat waren alweer twee dagen.. de tijd gaat snel hier in Kaapstad. Waarschijnlijk omdat ik zo mega aan het genieten ben. Wat een prachtig land is Zuid-Afrika En zeker de Kaap. Zowel gister als vandaag heb ik een hop on hop off tour gedaan door de stad. Er waren drie verschillende routes. Gister heb ik er een gedaan samen met Katrin en vandaag twee alleen. Naja alleen, je bent natuurlijk nooit alleen.

Gister ochtend begon mij dag vrij rustig aan. Ik had pas om 10.30 uur afgesproken met Katrin, dus ik had alle tijd om rustig te ontbijten, mijn blog te schrijven en een beetje wakker te worden. Dat is best wel nodig aangezien die Canadese meiden weer hadden bedacht om vroeg op te staan. De trip van Katrin en mij begon op het terras in de zon onder een strak blauwe lucht met een cappuccino. Vervolgens hebben we een ticket gekocht voor de bus en besloten we om de blauwe route te gaan doen. Gelijk de langste, omdat Katrin maar een ticket voor een dag had gekocht. Ze wilde graag naar een vogel/apen opvang. Dus daar was onze eerste stop. Bij de kassa zei ik dat ik mijn studentenpas was vergeten, dus ik kreeg korting. Gelukkig maar.. Want..Pffff. Vreselijk. Het was nog erger dan een dierentuin. Allemaal vogels in hokjes. De ene keek nog zieliger dan de ander. Ik was al vrij snel uit gekeken maar Katrin wilde graag nog even bij de aapjes kijken. Oke vooruit. Een paar kleine aapjes waren rond aan het vliegen door een kooi en ruzie aan het maken. Toen ik bedacht had om een foto van ze te maken was een van de twee het er absoluut niet mee eens. Hij sprong uit het niks recht op mijn camera af. Pfff wat was ik blij dat er een hek tussen zat. Ik schrok me de pest haha. Katrin was zo erg geschrokken dat ze ook niet meer de kooi in wilde! Gelukkig haha. Tijd om te gaan. Snel dat stomme parkie uit en hup de bus weer in.
De volgende stop was Hout Bay. Een prachtige kustplaats met een prachtig strand. Daar zat een restaurant waar ik volgens mijn ouders echt moest eten. Volgens hun, het beste vis restaurant waar ze gegeten hadden, 'Mariner's Wharf'. Ik als echte boer durfde natuurlijk niet iets te bestellen wat ik niet kon, dus besloot om gewoon een lekkerbekkie te nemen. Tjoeee, die was lekker. Maar Katrin had nog een veel lekkerdere vis. Wauw. Morgen ga ik weer naar Hout Bay en ik weet zeker dat ik daar terug ga om die vis van Katrin zelf te eten. Gewoon kabeljauw met knoflook boter, mmmmhh. Na het eten was het tijd voor een heerlijke strand wandeling en voetjes dompelen. Op de foto's leek het allemaal oh zo leuk, maar geloof mij ik stierf bijna van de kou. Mijn teentjes waren ijsklontjes, maaaar ik had een foto met mijn voeten in de Atlantische oceaan. Op het strand zelf, als je gewoon zat was het best te doen. Na de wandeling was het weer tijd om de bus in te gaan.  De bus reed een prachtige route langs de kust. Wauw. Bergje op bergje af. Wat een uitzichten en wat een mooie plekken bestaan hier. Samen met Katrin stapte ik uit bij Seapoint, daar waar Katrin haar hostel/hotel zit. Tjoe dat zag er toch mooi uit. Gewoon een mega hotel kamer, met een keukentje en meerdere bedden. Ik besloot om daar mijn laatste drie nachten te boeken. Met een prachtige rooftop met uitzicht op zee en een zonsondergang prooste wij op onze vakanties. Naast het hotel zit een overdekte markt waar wij heerlijk gegeten hebben. Na het eten heb ik een taxi naar mijn eigen hostel gepakt en nog een biertje gedronken met een paar Duitsers. Al met al een gezellige dag :)

Vanmorgen was ik echt van plan om lekker uit te slapen. Maar helaas om 7.00 uur besloten de Canadese meiden om hun backpack te gaan in pakken, dus was ik ook weer wakker. Nog even lekker gebeld met mama en toen naar beneden om te gaan ontbijten. Daar even zitten kletsen met een Nederlanse jongen, daarna met de UK boy van de trip naar cape point en toen met de Duitse jongens van gister avond. Best gezellig haha. Dus geen tijd om mijn blog te schrijven. Katrin zou naar een township gaan en ik zou zelf met de bus gaan, alleen kwamen de mannen van de tour niet opdagen, dus bloten we om samen maar af te spreken.  Eerst lekker wat gedronken en toen en wijntour geboekt voor donderdag. Heerlijk wijn proeven de hele dag! Mmmh. Echt iets voor mij haha. Vervolgens begon ik over het  paragliden. Iets wat mij zo vet lijkt. Met een uitspraak van Nelson Mandela in mijn achterhoofd '' Ik heb geleerd dat moed niet de afwezigheid van angst is, maar de overwinning ervan. De dappere mens is niet hij die geen vrees kent, maar hij die de strijd aangaat met die angst' , besloot ik om toch te boeken. Woensdag om twee uur ren ik samen met iemand achter mij een berg af en ga ik vliegen over Kaapstad. Best vet !!! Na het boeken van de tours ben ik weer de bus in gestapt en heb ik nog een ronden gemaakt door de stad. Super leuk om de hele stad gezien te hebben. Tijdens de laatste rit stak er een demonstratie over. Ik geloof dat we wel een half uur stil hebben gestaan en er alleen maar mensen achter elkaar aan liepen en overstaken. Bijzonder indrukwekkend. Na de bustour ben ik lekker naar mijn hostel gegaan en een heerlijke douch genomen.
Nu zit ik lekker aan een biertje (happy hour, dus maar 75 cnt voor een biertje) met uitzicht op de lion head. Morgen verlaat ik dit hostel en gaat mijn reis verder. Morgen ochtend alles weer bij elkaar pakken en in mijn tas proppen en door.. Geloof dat ik ook een klein beetje autistisch ben.. morgen weer iets nieuws, andere mensen, andere omgeving.. dus gek idee. Maar het kom vast goed!

Vanavond lekker wat eten met Katrin en hopen dat er aardige nieuwe meiden op mijn kamer komen die niet van plan zijn om morgen om 04.30 uur weg te gaan!
Oh en wat super goed van het Nederlands elftal, helaas heb ik t niet kunnen zien maar de laatste minuten live kunnen volgen met een schreeuwende moeder aan de telefoon haha!

Tot snel!
Liefs x

1. Eline:
    8 augustus 2017
    Hee Kels! Wat heb je nu al veel mooie dingen meegemaakt. Ik was de afgelopen anderhalve week ziek dus helemaal niet meer een fijne reis en super veel plezier kunnen wensen. Dan maar op deze manier :-)! Ik heb me aangemeld dus ga proberen je goed te volgen ;-)! Liefs
  2. Assunta:
    9 augustus 2017
    Dat is goedkoop dronken worden
  3. Marjo suselbeek:
    13 augustus 2017
    Heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, en wat ben je veel aan het ondernemen! Gelijk heb je nu je er toch bent moet je alles proberen.