Kaap de goeie hoop

6 augustus 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

Wauw. Dat is het woord wat bij mij op komt als ik denk aan gister. Wat een onwijs gave trip was dat zeg. Ik heb genoten van elke minuut dat ik onderweg was. Rond 8 uur zou ik opgehaald worden bij mijn hostel. Dus ik was nog lekker mijn blog aan het schrijven, mijn ontbijtje aan het eten toen ineens om 7.50 de bus er al was. Dus rennen vliegen en op schieten om met de bus mee te gaan. Gelukkig hij wilde wel even wachten en ik mocht mee. Naast mij zat een jongen die alles aan het filmen was. Ik vroeg hem waar hij vandaan kwam.. U.K. And you? Uhm Holland! Waarop een meisje (Suus) achter mij reageert, jaaaa eindelijk weer een Nederlander. Heerlijk om gewoon even je eigen taal te kunnen spreken en niet te hoeven na denken bij elk woord dat je zeggen wilt. Na ongeveer een half uur kwamen we bij Katrin die ook gezellig mee ging on tour. Na ongeveer 25 minuten rijden kwamen we bij onze eerste stop aan, Hout Bay.  Daar kon je er voor kiezen om mee te gaan op een boot naar een zeehonden eiland. Ach dacht ik, nu ik er toch ben moet ik dat maar doen. Dus hup kaartje en die boot op. Tjoe wat een mega golven. Het leek wel een achtbaan. Dat gevoel in je buik, met zo een uitzicht.. wauw dan besef je wel even wat een gelukkig mens ik ben dat ik dit allemaal kan doen. De boottocht was prachtig. De zeehonden niet heel boeiend, maar goed nog een paar mooie foto's gemaakt en toen was het tijd om weer terug te gaan. Bij aankomst aan wal stonden er 5 mannen te zingen, muziek te maken. De een had geen arm de ander geen tanden, maar het klonkt gezellig. Zo zie je maar mensen moeten wat om hier geld te kunnen verdienen. Even verder op stonden denk wel 20 jongen meisjes met rokjes aan te dansen. Een moeder die op een trommel muziek maakte en de meisjes die zelf zongen en danste. Schattig om te zien. Maar aan de andere kant.. die meisjes staan daar waarschijnlijk niet vrijwillig. Het geld moet ergens vandaan komen.. Na deze eerste indrukken ging de bus weer verder.

Het volgende was de Capmans peak drive. Wauw wat een weg. Wat een uitzichten en wat een bijzondere ervaring. Een weg waar geen twee bussen naast elkaar kunnen rijden en waar mega netten hangen om stenen op te vangen van de berg. Ergens langs de weg stopte de bus om van het uitzicht foto's te kunnen maken. Daar kregen we allemaal een yoghurtje, wat te drinken en een muffin. Wat een uitzicht. Wauw. Zo een moment dat je in het gras neer plof en alleen maar wilt kijken. Genoten. Na een korte stop was het tijd om verder te gaan. Maar niet voordat de buschauffeur zich zelf had voor gesteld. Wat een geweldige man was dat. Hij was zo grappig haha. Freddy was zijn naam en de tourguide Mark. Zonder hun was de trip echt anders geweest. Freddy de moppen tapper maakt wat grapjes.. 'Waarom gingen de Beatles nooit de Tafelberg op? Omdat zij bang waren voor de Rolling Stones.' Naja deze droge humor, maakt je dag.

De volgende stop was bij de pinguïns. Ik ben blij dat ik het gezien heb, maar zou er niet nog een keer heen hoeven. Het leek meer op een soort dierenpark met heeel veel pinguïns. We een paar prachtige foto's gemaakt. Eentje kwam zo dichtbij dat hij in mijn sjaal begon te bijten. Wat een sukkel haha. Katrin en ik hadden het vrij snel gezien daar dus zijn nog even lekker in het zonnetje gaan zitten tot de rest van de groep terug was.

Met de bus weer verder richting de Kaap. Net na de ingang stopte de bus en krengen we allemaal (als je wou) een fiets. Ongeveer 5 km was het fietsen tot de lunche. Een helm dragen was verplicht. Daar waren wij het als Nederlanders natuurlijk niet mee eens, maar goed wat mot dat mot. God wat heb ik gelachen met Katrin en Suus over andere.. Chinezen.. Koreanen niet nog nooit gefietst hadden ofzo. Haha ze zat nog geen twee sec op de fiets of haar stuur zat al in die van een ander. Suus en ik werden al snel de kaasmeisjes genoemd haha. Met mega spierpijn die fiets op en lekker fietsen. Het was een vrij saaie weg, maar doordat je het op de fiets doet wordt het ineens heel anders, veel mooier en het gevoel van vrijheid. Heerlijk. Na de fietstocht was het tijd voor de lunch. Heerlijk allemaal broodjes die je zelf kon beleggen. Daar gegeten en daarna met Suus en Katrin lekker in de zon van een ander prachtig uitzicht zitten genieten. Lekker zitten kletsen.

En toen was het tijd voor de Kaap. Eerst naar Cape Point. Een berg van ongeveer 300m met een uitzicht over het zuidelijkste puntje van Afrika. Oke.. ik moest weer omhoog. Er ging een lift omhoog. Katrin vroeg mij om mee te gaan met de lift.. Uhm de lift. Omhoog. Mega spierpijn. Ja dat klonk super. Tot dat er een een of ander stemmetje in mijn hoofd begon te schreeuwen, Kels doe normaal een lift, je heb twee gezonden benen, dus hop. uhm zucht. Oke. Samen met Suus toch maar naar boven gelopen. Auw. Puffend kreunend en zeurend ben ik boven gekomen en heb ik genoten van het prachtige uitzicht. Wat foto's gemaakt.. en door.. Door naar Kaap de goeie hoop. Twee jaar geleden kreeg ik een steen van mijn ouders die daar vandaan kwam. Gister heb ik zelf een steen kunnen mee nemen. Want ook ik ben op de foto geweest bij dat bord. De plek opzich is niet heel bijzonder, maar het verhaal maakt het bijzonder. Blij dat ik daar was geweest. En toen was het tijd om terug te gaan naar het hostel. Suus en Katrin gingen nog even mee om samen gezellig wat te eten. Helaas was het Suus der laatste avond alweer.. dus nog een biertje toe. Een heerlijke Black Label.. bier van hier. Mmmh zo lekker! Wat een heerlijke dag was het gister. En wat heb ik genoten!

Gister na de tour gelijk even twee nachten bij geboekt in dit hostel. Het voelt goed hier. Gister kwam ik terug na mijn tour en gelijk, hee Kelsey, how was your day.. Super leuk. Het plan is dat ik dinsdag woensdag donderdag naar Hout Bay ga en daar een beetje ga chille. Dan nog terug kom en dan vrijdag naar Robben eiland. Zaterdag is het dan echt tijd om Kaapstad te verlaten en op weg te gaan richting Durban. Ik heb nu al zo veel mensen ontmoet die deze tour hebben gedaan en er zo mega enthousiast over zijn. Dat geeft mij een fijn gevoel!

Vandaag en waarschijnlijk morgen ga ik een hop on-hop off tour doen door Kaapstad zelf. Gewoon om zeker te weten dat ik echt alles van Kaapstad heb gezien.
Wat er nog op mijn lijstje staat is paraglide en een wijn proeverij. Moet nog even kijken hoe en wanneer ik dat kan gaan doen.

Ik heb geloof ik wel weer genoeg geschreven voor vandaag haha. Fijne zondag!
Liefs x

1. Peter okx:
    6 augustus 2017
    leuk om je zo te volgen Kelsey
  2. Ageeth:
    6 augustus 2017
    Knap van jou om niet de lift te nemen.
    Tot later.
  3. Ingrid:
    6 augustus 2017
    Zo, dat heb je maar weer meegemaakt! X
  4. Nancy stokvis:
    7 augustus 2017
    Zeker wauwie!! Leuk te lezen dat je het zoo naar je zin hebt en zoveel plezier!! Xxx
  5. Assunta:
    9 augustus 2017
    Je kan wel een boek gaan schrijven, lijkt bijna of ik naast je sta