Tafelberg

5 augustus 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

Goedemorgen vanuit het oh zo mooie Zuid-Afrika. Ik zit lekker aan mijn ontbijtje met mega spierpijn van gister. Heb hier helaas geen lekkere shake gekregen na mijn workout haha. Want pfoe ik vond het best heftig. Vanuit mijn hostel had ik een tour geboekt: Tafelberg geklimmen. Iets wat al jaren op mijn bucketlist stond en gister dan echt ging waar maken. Met een über taxi naar de verzamelplek en daar moest het gaan beginnen. Al vrij snel kwam ik in gesprek met een Duits en Oosterijks meisje. Gezellig gekletst over onze reizen. Na ongeveer 20 minuten wachten op iedereen gingen we naar lopen. Eerste een stuk over asfalt en toen begon het. De hel. Zucht. Twee uur lang trappen lopen.. maar wauw wat een prachtige uitzichten. Halverwege kon mij het uit zicht niet mooi genoeg wezen.. ik was er klaar mee. Steentje springen leek het wel. Vroeger was ik daar ook al niet zo goed in.. Gister een aantal keer  bijnaaa gevallen. Het leuke van de route was dat iedereen ie je tegenkomt je aanmoedigt. Op drie kwart splitste de groep. De voorste groep rende bijna naar boven, maar nee zo goed getraind was ik niet dus met de tweede groep ging ik mee. Daar kwam ik in gesprek met een ontzettende leuke Duitse meid. Samen beklommen we de berg en hielpen elkaar omhoog. En toen.. daar was het licht.. wauw. De zon was ons eind punt haha. Wauw dat gevoel dat je eindelijk boven was, dat was zo fijn! En toen dat uitzicht. Wauw! Die hele beklimming was ik vergeten, want dat uitzicht. Adembenemend zo mooi! Maar brrrr zo koud! Een sjaal een muts en dubbel jas. Even met papa en mama gebeld en toen was het weer tijd om naar beneden gegaan. Ik dacht dat naar boven gaan vervelend was, maar naar beneden. Dood eng. Glad. En mijn knieën. Ik hoopte dat ik snel beneden was. Na ongeveer 1,5u afdalen waren we weer beneden. Ook dat  was zo fijn. En dat uitzicht.. een vlakke weg.. asfalt. En gewooon rustig lopen. ZO FIJN Hahaah. Maar het was mij alles waard!

Na de beklimming lekker terug naar mijn hostel. Op het terrras neer geploft en lekker wat gegeten. Een van de jongens die hier werk kwam bij mijn zitten omdat hij mij zo alleen vond zitten. Ik had helemaal geen zin om te kletsen haha maar goed, een onwijs aardige gast. Lekker zitten kletsen over van alles en niks.. en toen was het ineens alweer 4 uur. Lekker een douche genomen even op bed gechillt en toen appte het Duitse meisje (Katrin) of ik mee ging naar de bierbar. Dus snel mij omgekleeed en daar heen gegaan. Tot 18.00 uur was het gratis bier zuipen. Nou na een half biertje (van 500ml) was het voor mij genoeg. Zij was samen mt mensen uit haar hotel gekomen. Twee uit Brazilië, een uit Spanje. Super leuk hoe je dan zo met elkaar in gesprek bent, en ik het gesprek gewoon kan volgen. Mijn Engels wordt beter denk ik haha. Rond 20.00 vond ik het genoeg geweest en ben met de taxi lekker naar huis gegaan (1 euro). Lekker naar mijn kamer, pyjama aan en lekker vroeg gaan slapen.

Nu lekker ontbeten en wachten op de bus. Samen met Katrin en de meiden uit mijn hostel ga ik naar Kaap de goede hoop en de pinguïns bekijken! Leeeuk! Spreek jullie xxx