Koh Phangan

24 juli 2016 - Tambon Ko Tao, Thailand

Koh phagnan het middelste eilandje aan de rechterkant. Het eiland van de full moon party en de prachtige stranden.

Van te voren hadden we een prachtige bungalow geboekt, iets noordelijker dan de fullmoon party. Wauw wat een prachtige locatie. Zoals je vaak in films ziet en op internet.. prachtige blauwe zee een zwembad ervoor witte zandstranden zn krakkemikkig hutje met gordijntjes een barretje in het zwembad en een prachtig uitzicht.. wauw dit was geweldig.. prachtig. Zn moment dat je echt beseft wat coor een prachtige reis wij aan het maken zijn. Wij vinden de dagen ook belachelijk snel gaan hier.. voor we het weten is het steeds als 18.00u.. dan moeten we vaal nog douche aankleden etc. Voordat we dan eens de deur uit zijn is het vaak al 20.00u. De eerste avond hebben we de taxi gepakt naar her zuiden.. waar je leker uiteten kon en Savonds een leuk feestje zou zijn op het strand. Wij zaten net aan tafel toen het kei hard begon te regenen. Het leek wel een hagelbui. Na ongeveer drie kwartier werd het droog en was het tijd om naar het strand te gaan. Langs de kant van de weg stonden allemaal kraampjes waar je buckets en cocktails kon halen. Met een heerlijke cocktail gingen wij het strand op waar een geweldige vuur show gegeven werd. Bijzonder om mee te maken. Helaas was een van de mannen er niet heel goed in waardoor het vuurding op margriet haar voet terrecht kwam. Gelukkig niks aan over gehouden maar de schrik zat er goed in. Na een gezellige avond was het tijd om naar huis te gaan!

Wat een heerlijkheid dat je hier nooit hoeft na te denken war je aan doet.. het is gewoon altijd warm!

De volgende dag lekker rustig aan gedaan. Heerlijk bij het zwembad gehangen en genoten van al het moois. Savonds heeerlijk gegeten. Een super lekkere biefstuk. Dat is hier natuurlijk best wel bijzonder want vrijwel overal kun je alleen maar kip en varken krijgen. We hebben daar echt genoten! Vanaf daar weer een taxi naar het zuiden gepakt. Op het strand kwamen we twee jongens tegen die we in Bangkok hadden leren kennen. Samen gezellig nog even een drankje gedaan op het strand en lekker gekletst over de reis die we aan het maken zijn. We gingen niet al te laat naar huis want de volgende dag stond de jungle party op het programma en een verhuizing.

Voor de laatste twee nachten hadden we een andere locatie geboekt. Dichterbij de fullmoon. Helaas was het vol en werden we overgeplaatst naar een ander huis. Een heel groot huis in de jungle. Ook wel ons jungle huis genoemd. Daar wreden we met open arme ontvangen. Een ontzettende aardige mevrouw bracht ons naar her huis. We vertelde haar dat we graag wilde scooteren. Binnen het half uur stonden er twee scooters voor de deur. Ze regelde dar wel even voor ons. Een heerlijk middagje hebben wij gescooterd door de prachtige nstuur van koh phangan. We waren bij een heerlijk strandje uit gekomen waar we super lekker gelegen hadden en daarna ons eerste wijntje van de vakantie gedronken hadden. Het was de bedoeling om de zonsondergang te kijken. Helaas zaten er zo veel wolken voor dat dat niet meer kon.. dus maar terug gereden. Bij daglicht zag alles er zo anders uit dan bij nacht dat we ons jungle huis niet meer konden terug vinden. Niemand wist waar het was aan we het vroegen. We kwamen bij een restaurantje aan die de mevrouw ons had aangeraden. Daar hebben we haar gesmst. Vrij snel daarna was de bij ons en bracht ons terug. Precies om de hoek van waar wij zaten was ons jungle huis. Pfoe wat een opluchting. Wij snel terug gereden naar het restaurant. Daar pad tai besteld. Gatver ok heb nog nooit zo iets vies gezien. Het was roze.. als je een hap wilde nemen kon je zo in 1x je hele maaltijd op tillen. Bah. Maar wij vonden het ook wel een beetje lullig dus hebben ons eten een beetje verstopt onde het bestek, lege blikje en servetten in de hoop dat het niet zo erg op viel haha. Na al het drama was het tijd om teruw naar ons jungle huis te gaan, lekker te douche een drankje te drinken en naar de jungle party te gaan. Een feest, weer niet normaal. Zo veel mensen. Midden in de jungle. Daar hebben we een gezellige avond gehad. Gelukkig hadden we van de huisbaas instructies gehad hoe we de taxichauffeur duidelijk konden maken waar we heen moesten.

De volgende ochtend een beetje uit geslapen en lekker met de scooter naar een ander strandje gereden. Een prachtige rit weer. Over mega bergen met wel 18%. Pittig maar bijzonder mooie uitzichten. Ik heb echt genoten. Daar heerlijk op her strand gelegen en lekker gerealexd. Toen was het weet tijd om terug te scheuren even een mddag dutje te doen en ons klaar te maken voor de full moon party. Wauw wat een bijzonder mooi feestje was dat. Zo veel mensen. Gekleed en gekleurd in neon kleuren. Vuurshows. Random glijbanen. Zwemmende mensen. Dansende mensen. Zingende mensen. Geweldig. Daar hadden we afgesproken met een stel die we tijdens de fietstocht hadden leren kennen in bangkok. Het was super leuk om Tim en suus weer te zien. Samen ontzettend veel lol gehad. Daar kwamen we ook weer een groep jongens tegen die we al eerder gezien hadden. Met zn alle hebben we gefeest tot het lichr werd. De zon zien ondergaan en op zon zien opkomen. Rond een uur of half 11 moesten margriet en ik een beetje haast en want om half 12 zoUden we worden opgegaald voor de boottocht naar Koh tao. We hadden precies een kwartier om onze backpack in te pakken en gelijk door te gaan. Dit ging allemaal prima. Bij de boot moesten we nog bijna een uur wachten.. toen een boottocht van 2 uur. Pfoe rond drie uur waren we eindelijk op koh tao.

Koh phangan een prachtig eiland met geweldige feestjes. Een eiland waar wij ontzettend genoten hebben. Ontzettende gezellige avonden gehad die wij niet snel zullen vergeten en waar wij nog lang met een smile op terug zullen kijken!

Op dit moment zijn wij op koh tao. Dit was het verhaal van phangan!

Tot snel ♡♡

1. Nancy Stokvis:
    24 juli 2016
    Hebben jullie het naar jullie zin Feestbeesten!!! hahahahaha!! maar wat heb je op je gezicht Kelsey??? lykt wel een blauw oog?????? Xkusxxxxx
  2. Assunta:
    24 juli 2016
    Weer een geweldig verhaal, feestbeesten! X
  3. Annemieke:
    24 juli 2016
    Wat een leuk (feest)eiland he. Heerlijk om zo te genieten. Nog even te gaan.....
  4. Ada:
    25 juli 2016
    Hoi meiden, het gaat lekker denk? Mooi om jullie reis zo te volgen. Blijf vooral genieten.