Koh Tao

27 juli 2016 - Tambon Ao Nang, Thailand

Wauw wat een prachtig eiland. Een eiland dat mijn hartje gestolen heeft en waar ik graag nog eens terug ga. Een geweldige strand met een adembenemende zonsondergang.

Eigelijk zitten we de hele reis al in mooie accommodaties en hebben wij niks te klagen. Om er echt eens bij te horen bedachten wij om drie nachten in een hostel te gaan in koh tao. Op de foto's zag het er allemaal prima uit. Vol goede moed kwamen wij daar aan. We mochten zelf ons bed uitzoeken. We kozen er voor om boven te gaan slapen tegen over elkaar. Na even snel tellen kwamen we er achter dat er 20 bedden waren in een mini kamertje.. drie wc's en twee douches. Twee Nederlandse meiden (de zusjes) lagen op de zelfde kamer. We dachten oké we moeten sociaal doen dus gaan met ze praten. We kregen gelijk te horen dat er maar 1 warme douch was.. dat de zaal vol lag en gemeenschappelijk was. Zucht. Oke. Wij kunnen dit. Ze vertelde ook dat we wel drie kwartier uit het centrum zaten.. maar dat het te wandelen was. Ze vroegen ons of we anders mee wilde lopen.. oké prima.. hoe laat gaan jullie dan.. kwart voot 6. Pfff zo vroeg zijn wij nog nooit de deur uit gegaan.. maar goed wij mee met de zusjes. Tassen gedumpt snel een douch en gaan met die banaan. Na ongeveer 20 minuten lopen kwamen we al bij hele leuke restaurantjss. Het werd een beetje ongemakkelijk omdat wij eigenlijk gewoon met zn 2e wilde eten omdat we nog dood moe waren van de fullmoon. Gelukkig begrepen ze dit en gingen zij hun eigen kant op. Wij kwamen bij een super leuk westers restaurant op het strand te terecht. Een prachtige zonsondergang en heerlijk eten. Mmh wat hebben wij daar zitten genieten en heerlijk ontspannen gezetten. Rond half 9 vonden wij het mooi geweest en zijn wij teruf gelopen naar ons geweldige hostel. Het licht bleef aan tot 00.00.. en vanuit mijn bed kon ik zo de straat op kijke.. wat betekend dat iedereen mij ook kon zien liggen. Ds maar even een gordijntje gespannen. Het leek wel een hok. Maar goed beter dan dat iedereen me zag. Door de vermoeidheid sliepen we vrij snel op onze plank in de vrieskist.

De volgende ochtend lekker onze strand spullen gepakt. Bij de 7/11 een tosti gehaald en hup naar hey strand. Daar heerlijk gerealaxd, genoten van de zonsondergang met een wijntje en toen terug naar het hostel. Daar snel gedouched want echt gezellig was het daar ook niet.. zo snel mogelijk weer gevlucht.. toen weer terug gelopen naar de leuke tentjes. Daar een heerlijke bbq stick gegeten met gepofte aardappel en sla. Mmh was echt genieten! Toen een stukje verder gelopen. We kwamen uit bij de lotus bar. Een strand tent. Daar lekker drankjes gedaan, gedanst en genoten en toen weer terug naar huis..

Die nacht was vreselijk. Precies waarom wij niet in een hostel wilde. Kotsende engelse en seksende mensen op de kamer. Ieuwl. Daar ging onze nachtrust. Smorgens maar weer onze spulken gepakt en snel gevlucht naar het strand. Daar weer heerlijk genoten en lekker in de strandtent gechilld. Wat een heerlijke dag. Savonds weer daar een bbq stick gegeten en daarna naar een ladyboy show geweest. Haha dat was zo geweldig. Het mooie vond ik dat je bij heel veel twijfelde of het nou een man of een vrouw was. Ze hadden het erg leuk gedaan. We hebben daar echt ontzettend gelachen. Na de show waren we beide best wel heel moe dus maar yrtug naar het hostel gegaan.

De volgende dag moesten we om 10.00 uur uitchecken maar onze boot vertrok pas om 21.00u. Dus onze spullen gedumpt en lekker nog even naar het strand. We mochten helaas niet meer douche in het hostel dus hebben veel in de schaduw gezeten en een super lekkere pizza op het terras gegeten. Rond een uur of half 6 was het tijd om ergens te gaan eten. Een heerlijke lasagne werd het. Top. Rond een uur om 7 hebben we onze tassen opgehaald en zijn we richten de boot gegaan.. daar ingecheckt en onze bedden toegewezen gekregen. Vol goede moed gingen we de boot op. Want dit kon toch niet erger dan de nachttrein. Helaas. Onze verwachtingen werden gelijk omver geslagen.. we lagen met zn 2e op een mini bedje. Twee reddingsvesten lagen er in een kussen en een deken. Vooral die reddingsvesten gaven ons een heel veilig gevoel.. toen we rond keken zagen we dat er ook mensen op de grond lagen.. nog erger. Het bed leek wel een plank. Vreselijk. Toen wij een beetje gezien hadden waar wij de komende 8 uur moesten verblijven kwamen er 4 nederlandse jongens binnen.. jeetje wat hebben we gelachen met hun over de krakkemikkige bedjes de reddingsvesten en de boot algemeen. We lagen daar met ongeveer 80 mensen in een kleine ruimte.. niet normaal. De boot vertrok en wij hadden ons over gegeven. Na de tijd kroop voorbij, vreselijk. Na ongeveer 4 uur begon het mega te stormen.. onweer, regen, bliksem, mega hoge golven en doodsangsten. Jeetje wat ben ik bang geweest op die boot.. ongeveer 2 uur lang duurde deze storm. Bah. Toen nog een beetje geslapen. Rond kwart voor 5 kwamen we aan In suratani. Daar werden we opgehaald met een tuktuk en naar het hoofdkantor van het reisbureau gebracht. Daar mochten we nog 2 uur wachten. Vervolgens werden we opgehaald met een bus en naar krabi gebracht. Daar moesten we nog een uur wachten. Daar werden we weer opgehaald met een soort vee wagen en naar de pier gebracht. Daar stond de verry klaar die ons naar Koh phi phi bracht. Na ongeveer 18 uur reizen kwamen wij eindelijk aan!

Wat een mooi eiland maar wat een hel van een reis. Wij zijn nu op Koh Phi Phi waar wij heerlijk 4 nachtjes blijven! Heeeeerlijk!

Wij gaan heerlijk genieten! Heel veel liefs vanuit Koh Phi Phi ♡

1. Assunta:
    27 juli 2016
    Jullie ook veel liefs, en ach wat tegenslagen maar daar kunnen echte Hollandse meiden wel tegen en laten zich niet op hun kop zitten. Lekker nog een weekje genieten, want voor je het weet!!!!!!!!! Dikke knuffel
  2. Ina:
    28 juli 2016
    Wat maak je weer een mooie reis Kelsey, heel leuk om te lezen, veel plezier nog!
    Gr. Ina Wagenaar