Koh Samui

19 juli 2016 - Tambon Ko Pha-ngan, Thailand

En het is weer tijd voor een nieuw reisverhaal. Het blijft bijzonder hoe snel de tijd hier gaat. Hoe mooi Thailand is en hoe dit land mij telkens blijft verbazen met zijn prachtige natuur en omgeving.

Onze volgende bestemming was Koh Samui. Via tips Thailand hadden we gelezen dat we in een super schattig huisje op het strand konden slapen. Een dag van te voren gekeken of ze nog een plekje hadden. Gelukkig was er nog plek maar met uitzicht op de tuin.. wat betekend op een andere hut haha. Na een bootreis van 1.5 uur kwamen we aan op het eiland. Tijdens de boottocht kwam er vrouw langs die wel ff een taxi kon regelen.. nou prima meid.. bleek het de vaas van onze hut te zijn. Bij aankomst stonden de busjes klaar die ons naar onze hut brachten. Een super schattig klein houte hutje met twee matrassen op de grond met een ventilator. De wc en douch was gezamenlijk. Wc papier was er niet. Dus met een wc rol onder de arm naar de wc. Even twee daagjes kamperen. Ook wel leuk. Na aankomst lekker gegeten met een prachtig uitzicht over zee en toen lekker naar het strand. Tegen de eind van de middag lekker een cocktailtje genomen en heerlijk genoten van de rust en het prachtige uitzicht. Echt intens genieten. Rond een uur of 7 was het tijd om terug te lopen, douche lekker eten en toen was het tijd om de stad in te gaan. Dansschoenen aan en gaan met die banaan. Vrij snel kwamen we ergens waar heel veel mensen stonden en een ring. Wat bleek her was thaibox avond. Wij als blonde meisjes vonden dat wel even interessant. Als je een drankje kocht mocht je gratis kijken. Nou daar zaten we dan. Kindjes van een jaar of 13 gingen de ring in om met eklaar te vechten.. vervolgens een jongen tegen een meisje en daarna meisjes tegen elkaar. Best heftig om te zien. Na een paar gevechten hadden we het wel gezien en was het tijd voor dansjes.. maar nergens was er iets te doen. Alle kroegen stonden leeg.. dus maar weer op tijd naar huis.. zonder ook maar 1 dansje gedaan te hebben...

Het beeld wat mensen wel eens schetsen van rijken Europeanen/Engelse mannen met Taise vrouwtjes.. klopt echt. Hoe vaak wij wel nirt van die stelletjes zien.. ongelovelijk. Of van die mannetjes die dan in een kroeg staan te drinken en alleen maar beide hand rond staan te kijken. Gatver!

De nacht in onze hut verliep prima. Heerlijk geslapen en voor her eerst pas om 11.00 uur wakker. Lekker ontbeten. Onze was even weg gebracht en toen was het weer tijd voor een middagje genieten op her strand. Tussen door nog even de boottocht geboekt naar Koh Phangan. Op de lijst stond dar het 420 bath p.p zou zijn. Wij vonden dit nog al prijzig dus gingen met elkaar in discussie. Vrij snel kwam ze zelf met 400. Margriet blufte en zei nee.. 300. Nou voor 350 kunnen jullie mee. Nou primaaa. Toen weet teruf naar het strand. Nog even een cocktailtje en genieten en toen weer terug naar de hut. Even lekker douche.. Naja lekker. Een soort koude fontein.. want aan warm water doen ze niet hahq. Na het douche aankleden en richting een ander stadje. Daar heerlijk een stuk vlees gegeten. En toen was het opnieuw tijd voor dansjes.. Was nog best heftig daar..mega korte rokjes met mega hoge hakken.. ladyboys en enge vieze mannetjes. Bij een soort aad bestelde we twee bukkets (emmers) met drie kwart eis drank en frisdrank. Twee engelse jongens schoven aan. Even gezellig mee gekletst.. goed voor de taal ontwikkeling. Samen met hun nog even naar een grotere tent gweest waar het ook nog wel even gezellig was. Toen weer met de taxi naar huis en heerlijk slapen .. want ze volgende dag stond de volgende reis alweer op het programma.. koh phangan. Om half 10 zouden we op gehaals worden.. Rond 9 uur zouden we onze was kunnen ophalen dus het wekkertje stond weer vroeg!

Koh Samui was een eiland waar wij voornamelijk heerlijk realax hebben genoten van het strand en de rust. Wat een prachtig uitzicht hadden wij vanaf het restaurant bij onze hut. Ik heb er echt weer genoten!

Voor nu weer veel liefs en groetjes uit het zonnige Koh Phangan waar wij 4 nachtjes blijven!

Geniet van alles wat je mee mag maken!

1. Ingrid:
    19 juli 2016
    Weer genoten van het verhaal!