Koh phi phi

30 juli 2016 - Phuket, Thailand

En dan zitren de eilandjes er voor ons ineens gewoon op. De tijd is gevlogen.. maar wauw wat was Koh phi phi weer een prachtig eiland!

Na de helse tocht waren we eindelijk aangekomen in koh phi phi. Daar hadden we van te voren al een Resort geboekt voor , omdat wij vonden dat we dat wel verdiend hadden na dat vreselijke resort. Na een paar keer vragen kwamen we aan bij ons prachtige resort. We kregen een gratis upgrade van ons huisje, super aardig. Een prachtig schoon bungalowtje met uitzicht op de prachtige zee, een heerlijke douch en een goed werkende airco. Hier mochten wij 3 nachten blijven, wat een heerlijkheid. Na aankomsy eerst even genoten van al het moois en toen onze bikini aan gedaan om nog even naar het strand te gaan en bij te komen van de reis. Helaas begon het te regenen toen wij net op het strand gingen liggen. Dus toch maar weer terug. Daar heerlijk gedouched en ons bed in gekropen.. pfff war waren we moe! Na een heerlijk dutje was het tijd om lekker te gaan eten. Midden in het centrum hadden we een schattig tentje gevonden waar ik heerlijk thais gegeten had. Na het eten nog een rondje gelopen door de stad en toch maar vroeg naar bed gegaan.

De volgende ochtend heerlijk uitgeslapen een ontbijtje gehaals en een middagje op her strand gelegen. Toen wij net rustig lagen ons handdoekje keurig lag en wij ingesmeerd waren voor de zon, werd er een lading Hindoestanen geleverd. Het oh zo mooie en rustige strand werd overgenomen. Families vrienden alles bij elkaar in het kleine stukje zee wat afgezet was om te zwemmen. Met kleding en al doken ze het water in en van alles werd foto's gemaakt. Vol bewondering hebben wij zitten kijken. Na ongeveer een uur moest iedereen weer verzamelen en gingen ze door.. hoe dat ging weten wij niet.. maat in een bus met je natte kleren lijkt mij niet ideaal. De rust was terug. Tot dat er een Nieuw Zeelandse man naast ons kwam zitten. Hij vroeg of hij geven zn spullen mocht dumpen zodat hij kon zwemmen. Stiekem was hij opzoek naar vrienden hqha. Die man bleef maar kletsen maar goed her was even goed voor de taal ontwikkeling. Na een middagje strand was het tijd om boodschappen te doen. Een heerlijke fles wijn met verse broodjes Philadelphia en brie stond op het menu. Mmmmh wat hebben wij hier van genoten op ons balkonnetje! Na het etrn was het tijd voor een dansje. Heerlijk even gedanst bij een strandtent, super gezellig. Maar jeetje wat zijn sommige engelse toch idoten. Zo straal bezopen niet normaal gewoon!

De vogende ochtend stond de wekker vroeg wat we wilde een boottocht gaan maken. De wekker ging om half 9. Helaas regenede het nirt normaal hard en gaf onze weerapp aan dat het zeker toto 2 uur zou regenen. Dus hup ons bed weer in en lekker tot 12 uur geslapen. Toen een heerlijk ontbijtje gehaald en besloten om naar het view point te lopen. Gelukkig was her droog en niet te heet want we moesten best een stukje om hoog. Eenmaal boven anakomen was het geweldig. Wat een uitzicht echt super. Helaas komy er steeds meer nieuw bouw en was het er mega toeristisch. Maar giedereen daar wat mooie plaatjes geschoten en toen weer naar beneden.. nog eve heerlijk gewandeld door de straatjes en toen weer naar t huisje. Daar lekker gechilld en toen was het weer tijs om te gaan. Het uit gaan in de stad vonden we niks. Heel veel proppers en kei harde muziek. Alles om maar toeristen te werven. Jammer. Dus wij wee naar een barretje waar live muziek werd gespeeld. Heeelijk. Ik heb daar echt zitten genieten. Die jongen zong met zo veel passie niet noraal. Met mn biertje in mn hand stond ik te genieten tot dat ik ineens allemaal gegil hoorde. Ik draaide me om en zag tot mijn grote verbazing Iris op mn afrennen. Wat een toeval dat we elkaar hier tegen kwamen. Super leik. Samen met iris robin en mats hebben we toen nog drankjes gedronken en gedanst. Wat een heerlijke avond en wat een lol hebben we gehad. Na de gezellige avond was het tijd om naar bed te gaan.

De volgende ochtend stond de boottrip pp de planning. We hadden hem maar gewoon geboekt omdat we het toch wel graag wilde zien. Gelukkig was het prachtig weer en hebben we het de hele dag droog gehouden. Wat een heerlijke dag was dit en wat een prachtige stranden en bergen hebben wij gezien. We hebben ook nog gesnorkeld. Dat ging de eerste niet niet goed. Mn bril besloeg, mn pijpie zat vol waterr en ik kon niks zien. Drama. De tweede keer ging gelukkig beter en heb ik even kunnen genieten van de wonder mooie zee van Thailand. Rond een uur of 7 waren we weer terug aan wal. Daar wat gegeten, gedouched en toen was het weer tijd om te gaan. We hadden met iris afgesproken om nog even een biertje te drinken. We kwamen in een bar terecht waar een box ring in het midden stond. Aller eerst was er een echt thais gevecht wat er behoorlijk hard aan toe ging. Als toerisy mocht j ook mee doen. Als je won kreeg je een bucket. Nou de engelse stonde weer voor aan. Het was grappig om te zien hoe ze stonden te stuntelen. Na een paar gevechten was het tijd om door te gaan. Nog even een drankje gedaan in een barretje en toen was het tijd om te slapen.

Want om 9.00u vertrok onze boot naar Phuket. Op dit moment zitten wij op de boot richting phuket. Een oversteek van ongeveer 1.5 uur. Na heel wat avondjes laat slopen ben ik best wel moe dus ga ik nog even heeerlijk mijn oogjes sluiten.

Dit was Koh Phi Phi. Een prachtig eiland!

Heel veel liefs vanaf de boot ♡ xx
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Assunta:
    30 juli 2016
    Het houdt niet op, weer een mooi verhaal! Nog een paar dagen lekker genieten X