Phuket

31 juli 2016 - Bangkok, Thailand

En dat was Phuket alweer. Een middagje en een avondje hebben wij rond gekeken in de stad. Toch wel een gek idee dat hier een aantal jaar geleden de tsunamie is geweest.. je ziet het ook wel terug aan de hoog bouw.

Van te voren hadden we bedacht dat we smiddags naar een marktje zouden gaan en Savonds naar het stadje. Nadat we onze spullen hadden gedumpt was het tijd om weer te vertrekken. De sleutel los gemaakt van het kaartje zodat de kamer lekker Cool kon worden. Hotel uit en opzoek naar een taxi.. dat moest niet zo moeilijk zijn want overal waar we komen zijn er genoeg... dit bleek toch niet helemaal waar te zijn.. geen taxi of tuktuk te vinden.. maar gelukkig daar kwam er 1 aan.. de jongen deed wat vaag maar we konden in stappen. Toen we eenmaal zaten en vroegen of hij echr wist waar wij heen moesten, zei hij steeds: het ligt aan jou je kunt mee of weg.. omdat hij zo vaag deed besloten wij om uit te stappen en op zoek te gaan naar een andere taxi. Helaas weer nergens te vinden. Een politie agent vertelde ons dat we in een andere straat moesten gaan staan. Daar vonden we gelukkig weer een taxi. Een aardige man en vrouw lieten ons in stappen. Zetten de airco vol aan en maakte een foto met ons op de achterbank. Hij bracht ons naar de markt waar wij heen wilde en we hoefde niks te betalen. Bijzonder aardig. Een andere aardife vrouw vertelde ons dat de markt pas om 5 uur open ging en het was pas 1 uur. Zucht. Tja wat moesten we nou.. toch maar besloten om weer op zoek te gaan naar een taxi of een tuktuk om terug te gaan naar de stad. Na een half uur langs de weg te staan stopte er eindelijk een taxi die ons wl wilde brengen. Gelukkig maar. We werde afgezet bij een klein markje en een grote shoppingmall. Oké eerst even eten, wat drinken want daar waren wij echt aan toe. De shoppingmall leek wel een beetje op de bijenkorf. Super duur en allemaal verschillende verdiepingen. Overal waar we even stonden te kijken werden we gelijk achtervolgd door een taai om te kijken of we niks gingen stelen.. pfff daar wordt je echt zenuwachtig van. We hadden het vrij snel gezien dus weer naar buiten.

Buiten bedachten we dst het wel leuk was om een massage te laten doen.. een echte traditionele Thaaise massage. Nou daar gingen we dan. Een beetje ongemakkelijk naar binnen. Op de menu kaart konden we uitkiezen wat wij wilde.. nou dat kon geregeld worden. Onze voetjes werden gewassen door twee Thaaise jongens. Vervolgens moesten we ze volgen naar boven en werden we in een kamertje gezet waar kleding voor ons klaar lag. Een soort pyjama.. een shirtje met een megaaaaaa broek.. Na een paar minuten vroegen ze of we klaae waren. Ja hoor zeiden wij giggelend. Ik dacht dat we ergens anders heen gingen maar nee.. ze kwamen binnen. Deden het licht uit, airco aan en wij moesten gaan liggen. Daar lagen we dan.. met zn tweeën met twee taaie in een donker kamertje hahaha. We moesten ontspannenn. Nou echt niet dat wij dat konden hahaha. Ze begonnen met onze benen. En nee niet zachtjes met olie maar lekker stefig. Allea aan ons lichaam werd even gekraakt en gemasseerd. Het uur vloog voorbij. Na de massage kregen we nog een kopje thee en een warm doekkie. Heerlijk. Naja goed we kunnen het van ons lijstje afstrepen.

Na de massage was het alweer bijna half 5. Nog even wat souvenirs gescoord en hup de tuktuk in die daar keurig stond te wachten. Na een beetje onderhandelen mochten we mee voor 100 bath maar moesten we even stoppen bij een winkel en rond kijken. Oké prima.. het was een juwelier. Haha geweldig wij daar rond lopen en met een heerlijk plat engels acentje vertelde margriet dat ik ging trouwen dus op zoek was naar een trouwring. Nou binnen noottime hadden ze wel een mooie ring en kreeg ik 50% korting.. Helaas moesten wij eerst even overleggen met mijn "man" dus ging de koop niet door.. jammer joh.. Na 5 min hadden we het wel gezien en zijn we de winkel uit gegaan op naar onze tuktuk die er gelukkig nog stond. Die bracht ons toen naar de avond markt. Woow wat een gekke huis was het daar.. niet normaal. Zo veel tentjes met kleding schoenen en troepsooi. Helaas niks kunnen scoren. Toen op de foodmarkt maar een kebab gehaald want de rest zag er een beetje eng uit. Dat Thaaise eten is toch wel een beetje eng hoor haha. Het ziet er allemaal zo gek uit.. Na het eten nog een ijsje gehaald en toen hup de tuktuk in en terug naar het hotel.

Aangekomen in het hotel waar wij zo slim bedacht hadden om de airco aan te houden was lekkage ontstaan. Een maga grote plas water op de grond. Dus wij vanaf de 11 verdieping weer naar beneden. Daar kreeg we gelijk een nieuwe kamer. Zucht. Bloed heet.. maar goed. Heerlijk gedouched en gechilld op bed want de wekker stond weer om 5.45 voor de bus naar de airport.

Ja hoor daar ging die wekker. Pfff zo vroeg. Hup het bed uit. Aangekleed en naar de ontbijtzaal. Want dat zat er bij en als echte Nederlander moet je daar natuurlijk even van profiteren. Toen was het tijd om te gaan. Aan de wrg zou er een bus langs komen.. een gele bus.. met airport. Nou alles wat wij zagen was geen bus... dus maar een tuktuk. Voor nika zo mega vroeg op gestaan. Het inchecken ging prima. Toen lekker een bakkie gedaan en toen was het alweer tijd om te boarden.

Van Phuket naar bangkok was maar 1 uur en 10 min. Het vloog voor bij na al die mega lange reizen die wij al gehad hadden. In bangkok dr taxi gepakt en hup naar het hotel.

Wij gaan nu nog 1.5 dag genieten in bangkok.. en dan.. ja dan zit het er gewoon alweer op. Bizar hoe snel alles gegaan is! Maar wauw wat een geweldige reis hebben wij tot nu toe gemaakt!

Heel veel liefs vanaf de Koh San Road in Bangkok ♡♡
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Assunta: