Laatste dag Kaapstad

12 augustus 2017 - Flic en Flac, Mauritius

Gister was onze laatste dag in Kaapstad. Op het programma stond een tour naar Robbeneiland. Van te voren was al aangegeven dat het zou kunnen zijn dat de tour niet door zou gaan als er te veel golven op zee waren. Maar vol goede moed besloten wij toch om naar de kade te gaan. De golven die wij hadden gezien waren inmens hoog.. maar goed je weet maar nooit. Daar naar de kade om te vragen of de boot wel zou gaan. Helaas zoals we al gedacht hadden ging de boot niet. Dus maar bij waterfront op het terras neer geploft. Heerlijk want het zonnetje kwam door. Geloof wel 2 uur op het terras gezet, ook wel eens lekker zn dagje. Toen besloten om van waterfront maar Seapoint terug te lopen. Het zonnetje was heerlijk, de temperatuur perfect en de weg was fijn om te wandelen. Langs de oceaan en door een park. Wij hebben genoten. Nog wat leuke foto's gemaakt, broodjes gekocht voor onderweg en toen terug naar het hotel. Daar nog een keer heerlijk op de markt gegeten en toen was het echt tijd om in te pakken. Afscheid nemen is gewoon niet echt mijn ding. In het laatste hostel had ik het ook echt super naar mijn zin. Onwijs veel leuke mensen mogen leren kennen. Echt heel leuk. Eergisteren waren we uit in het pool café aan de overkant van de weg. Tjoe wat hebben we daar gelachen en onwijs aardige locale mensen leren kennen.

Rond 20.00u hadden we echt alles ingepakt. Kleding voor de avond apart en kleding voor in het vliegtuig. Nog even een kekkere douch genomen en toen was het tijd om er nog een feestje van te maken. Het was een soort afscheidsfeestje voor Katrin en mij. Alle meiden van de kamer (Brazilië, Portugal, Duitsland, Angola en Holland) waren terug gekomen om nog een keer met zn alle een borrel te doen. Voordat we aan de borrel gingen was het eerst tijd om oude meezingers te draaien (backstreet boys etc) en gek te doen in de kamer. Toen omgekleed en met zn alle naar de overkant.  Katrin en ik twijfelde of we zouden doorhalen, omdat onze taxi om 03.45u zou gaan, of dat er toch maar zouden gaan slapen. Het was super gezellig in de pub. De locals die we hadden leren kennen waren er gister ook weer om ons gedag te kunnen zeggen, super grappig. Dat benadrukt de gezellige en fijne tijd daar ook wel! Nog wat foto's gemaakt en toen toch maar besloten om een paar uurtjes te gaan slapen. Om 3.15 ging onze wekker om de laatste spulletjes in de backpack te proppen. Toen wij beneden aankwamen met onze tassen stonden daar nog wat jongens die we hadden leren kennen om ons uit te zwaaien haha. Geloof dat we wel geliefd waren daar.
En toen.. toen was de taxi er. In style werden we opgehaald. Een prachtige Audi bracht ons naar het vliegveld. Op het vliegveld ging het gelukkig allemaal super snel. Backpack ingeleverd, door de douane, nog even waf winkels bekeken en toen tijd voor boarding voor de vlucht van Kaapstad naar Johannesburg. Ongeveer twee uur vliegen.. dus twee uur slapen. Het ontbijt hadden we maar over geslagen haha.. een super vlucht. Geen turbulentie en een super landing. Top. In Johannesburg maar een koffie gedronken en een smoothie. We hadden een overstap tijd van bijna 3 uur dus we konden rustig aan doen. Nog even wat winkels bekeken, wat parfum opgespoten en toen naar het volgende vliegtuig. Ook dit ging allemaal super snel. Een mooi groot vliegtuig. Met een 2 -4-2 opstelling. Wij hadden de laatste stoelen achterin bij het raam. Achter elkaar. En tot onze grote verbazing kwam er niemand naast ons zitten. Heerlijk. Vliegen als een prinses haha. Als eerste aan de beurt met eten en drinken en gewoon languit kunnen liggen. Perfect.

Deze blog is geschreven vanuit het vliegtuig met prachtige uitzichten.. zoals de kustlijn van Afrika. En ja we zijn over madagaskar gevlogen.. whieehoeee ! hoe mijn eerste indruk van Mauritius is laat ik in mijn volgende blog weten. Voor nu ga ik lekker slapen, want ben nog dood op, haha.

Byeee x
Liefs x

1. Mama:
    12 augustus 2017
    Mooie tijd gehad in op en rond de kaap geweldig en een mooie reden om.nog eens terug te gaan voor robbeneiland. Nu op naar MAURITIUS geweldig hoop dat het aan al je verwachtingen zal voldoen en zelfs meer. Ik zeg geniet leef het leven ♡♡♡
  2. Assunta:
    12 augustus 2017
    Toppie meis, dat eiland komt nog wel een keer. Nu weer een ander stukje van de wereld en doorstrepen op je kaart hihi XXX
  3. Ingrid:
    13 augustus 2017