Wijn toer

11 augustus 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

Een wijntoer, jaa daar had ik echt zin in. De hele dag lekker wijntjes drinken, mooie wijngaarden zien en genieten aan de omgeving. De vrouw waar wij de wijntoer hadden geboekt vertelde dat we rond 9.00 uur zouden worden opgehaald. Dus onze (Katrin en mijn) wekker stonden om 8.00 uur. Rond 7.40 werd er op de van de hotel kamer geklopt.  Een man van beneden stond voor de deur en vertelde Katrin dat we eerder werden opgehaald en dat de taxibus er om 8.30 zou zijn. Tjoe. Katrin heeft mij uit bed getrokken. Snel gedoucht, omgekleed en toen om 8.10 stond dezelfde man weer voor de deur. Hij vertelde ons dat de vrouw er al was. Katrin was het hier niet mee eens en wilde eerst wat eten. Dus wij hebben eerst even wat gegeten, want ja, een wijntoer zonder een bodem is niet heel handig. Na het eten naar beneden en het busje in. Blijkbaar was het verkeerd doorgegeven aan iedereen want niemand stond klaar om mee te gaan. Na een uur rondjes gereden te hebben was het tijd om richting de eerste wijngaard te gaan.
In de auto kwamen Katrin en ik op het idee dat het wel super leuk zou zijn als ik mee zou gaan naar Mauritius. Zoals vele mij kennen hou ik van spontane dingen dus bedacht mij geen momenten ben op zoek gegaan naar een ticket. Op de zelfde vlucht van Katrin was nog een plekje vrij. Super. Ik kan bij haar in het appartement. Dus alles was binnen no time geregeld. Morgen om 5.45 vlieg ik naar Johannesburg en daarna door naar Mauritius. Heerlijk een weekje zon zee en strand. Wauwww zin innn hahaha.

Maar goed.. Bij de eerste wijngaard kreeg ik 4 wijntjes te proeven met kaasjes. Mmmh heerlijk. Niet hele wijntjes hoor, maar een paar slokjes. Er stond een emmer waar je het in weg kon gooien, maar goed, dat is zonde.. alcohol verspilling daar doe ik niet aan. Dus alles maar netjes op gedronken. Bij elke wijn kregen we een andere kaas. Bleegh, de derde kaas was blauwe kaas. Die heb ik lekker laten liggen. Na deze wijn proeverij was het tijd om door te gaan. Daar kregen we 5 wijntjes te proeven. Een prachtige locatie. Bij de wijn kregen we billtong. Iewl. Dat vind ik toch zo vies, dus voor mij geen billtong. Wel wat mooie foto's van het uitzicht kunnen maken. Tijd om weer de bus in te gaan en doorrr..
In de bus zaten twee Deense jongens. Gezellig.. Een daarvan was geboren in Groningen. Dus heeerlijk even mijn eigen taaltje kunnen spreken. Haha dat Engels de hele dag is wel vermoeiend maar wel super goed!
Na de twee proeverij was het tijd voor een lunch en toen door naar Franchoek. Bah alleen maar Fransen. De wijn daar was het minst lekker en kregen er niks bij. Gierige Fransen haha. Na die proeverij zijn we de auto ingesprongen en terug naar Kaapstad.
In het hotel gelijk mijn ticket geboekt en toen lekker gaan eten. Mmmh. Na het eten even gechilld en toen was het tijd voor een make-upje. Want wij gingen uit. Eerst een biertje aan de overkant en dan naar longstreet. Haha. Dat laatste was het plan maar het was weer veelte gezellig daar. Dus lekker gedanst gekletst en toen lekker mn bedje in gegaan.
Nu moet ik op schieten want we gaan zo naar Robbeneiland..ten minste als de boot gaat want het weer is niet zo heel goed hier. Lets hope!!
Byeee xxx

1. Assunta:
    11 augustus 2017
    Veel plezier op Robbeneiland en dan hop naar de zon, you go girl!
  2. Ingrid:
    11 augustus 2017
    Lekker en leuk verhaal weer!!!
  3. Mama:
    12 augustus 2017
    Heerlijk verhaal en top plan om naar Mauritius te gaan