Mauritius

13 augustus 2017 - Flic en Flac, Mauritius

Welkom to Mauritius. Gister rond 16.15 uur (14.15 Nederlandse tijd) landen wij om het oh zo mooie Mauritius. Bijna de hele vlucht hier naar toe was de lucht helder en konden we de prachtige zee zien, tot dat we bijnaaa bij Mauritius waren, toen begon de bewolking. We landen in regen. Zucht. Dat is niet waar wij voor kwamen. Maar goed niks aan te doen. In het vliegtuig moesten we twee papiertjes invullen, een over hoe lang we zouden blijven en een over gezondheid. Bij aankomst moesten we door de paspoort controle. Dat duurde lang.. zucht. Maar gelukkig wij waren aan de beurt. Op het papiertje moest je ook aangeven wat voor werk je in Nederland doet.. tja, wat is dat in het Engels? I don't know. Dus schreef niks op. Toen de man aan mij vroeg wat ik deed probeerde ik het in mijn beste engels uit te leggen. De man luisterde aandachtig en zei, mmh schrijf maar op dat je een docent bent, dat is altijd goed hahah, dus jongens, bij deze, na de zomer ga ik maar als docent aan het werk.. Na de paspoort controle moesten we langs de gezondheidscontrole. Aan Katrin werden allemaal vragen gesteld over safari's in zuid-Afrika etc, maar aan mij niks, sukkels! Maar goed, prima, ik kon door lopen. Op naar onze backpacks. Gelukkig ze waren aangekomen! Backpack op en hup naar de taxi. Bij de aankomst hal stond een mannetje met een bordje: Katrin. Top. Wij met het mannetje mee. Iedere keer als ik wat vroeg of zei, zei meneer niks terug, maar als Katrin iets vroeg gaf hij wel antwoord. Haha wat een kerel zeg. Nou dan toch lekker niet.

Een nadeel aan dit mooie eiland is, is dat de mensen Frans praten. En ja het zijn net Fransen ze vinden Engels heeeel moeilijk. Maar ja, wij spreken geen Frans dus soms is dat wel een dingetje.. Ben trouwens ook niet echt van plan om dat te gaan leren. Als de taal bij een soort mens past, dan wil ik never leren. Haha!

Bij aankomst in ons appartement was het ondertussen al donker. We hebben onze spullen gedumpt en zijn met het mannetje de straat op gegaan. Even wat geld gepind. Hier hebben ze roepies. 1 Euro is 40 MUR. Qua prijzen valt het wel mee hier. Goed koper als Nederland maar duurder als Afrika. Prima. Na de man betaald te hebben gaf hij nog een korte rondleiding. Zo liet hij het strand zien (1min lopen) wat bars (1min lopen) en wat restaurants (vanaf 1 min lopen). Super gelegen dus. Toen was het tijd om gedag te zeggen tegen t mannetje en even een boodschap te doen bij de Spar. Toen terug naar het appartement. Even gebeld met pap en mam gedoucht en omgekleed. Katrin kwam er achter dat we maar een halve wc rol hadden gekregen en dat de winkel al dicht was. We bedachten om in het restaurant naar de wc te gaan, met een tas, zodat we een wc rol konden meenemen.. en best goed idee dachten wij haha. Dus hup naar het restaurant en een cocktail besteld en wat eten. Door de cocktail en alle mensen vergaten we die hele wc rol.. maar het was gezellig hahaha. Ook hebben we het lokale bier geproefd, mmmmh! Zo goed! Phoenix bier. Super. Na het biertje lekker terug en gaan slapen.

Vanmorgen scheen de zon gelukkig. Katrin was vanmorgen maar naar de supermarkt gegaan om het wc-rol probleem om te lossen haha. Na een heerlijk ontbijtje (Yoghurt met fruit) hebben we ons omgekleed, slippertjes aan en hup naar het strand. Wauw zo een blauwe zee en wit zand. Prachtig. Toen ons handdoekje lag en wij wilde gaan zitten kwamen de wolken en verdween de zon. Zucht. Naja goed wij alles weer ingepakt en zijn een stukje gaan wandelen langs het strand. Heerlijk. Af en toe het zonnetje.. Als het zonnetje er was snel wat foto's gemaakt. Haha. Dus ja de foto's waarop je ziet dat het zonnig was, was best een uitzondering. Gister vertelde een man dat elke 10 minuten het weer veranderd. Nou dat klopt wel. sommige momenten zaten regende het op onze rug en straalde de zon in ons gezicht. Maar goed. Al mt al een heerlijke dag.

Morgen willen we misschien een auto huren. Woensdag willen we met dolfijnen zwemmen en vrijdag een heerlijke verwen dag met massage etc! Mmmh! Het leven is goed. Vanavond naar een bar voor happy hour met live music! :)

Tot snel!
Liefs xx

1. Madelon:
    13 augustus 2017
    Even een reactie van mij.
    Wat leuk om alle verhalen en avonturen te lezen. Prachtige reis zeg. Ik geniet ook lekker mee met jullie . Nog veel plezier ! Groetjes Madelon
  2. Assunta:
    14 augustus 2017
    Top meis, genieten en een knuffel aan flipper