Lissabon

20 november 2016 - Lisboa, Portugal

Zo hé, daar ben ik weer :) dit keer vanuit Portugal! Niet echt een bestemming waarvan je denkt.. jaa daar wil ik perse heen.. niet eentje die boven aan mijn bucketlist stond. Hoe ik op deze bestemming kwam is eigenlijk een beetje gek gegaan. Vorig jaar heb ik van pap en mam een wereld kaart gehad waarop ik kan open krassen waar ik ben geweest. Superleuk. Het land wat je open maakt wordt dan een kleur. Bij het open krassen van Spanje was ik iets te enthousiast, waardoor ik een stukje Portugal heb open gemaakt.. wat betekend dat ik er heen moet. Na Rome dacht ik, het wordt tijd om eens alleen de wereld te gaan verkennen. Dus een ticket en B&B geboekt van 20 tot 25 november.

En vandaag was het dan ineens 20 november. Vanmorgen nog even heerlijk een ochtendje gewerkt bij deen.. vanmiddag nog maar even m'n koffer ingepakt en rond half 3 vetrokken mam en ik richting Schiphol. Ik had mij al een beetje voorbereid op vertraging door een mega storm van vandaag.. eenmaal aangekomen op schiphol bleek dat bijna alleen mijn vlucht geen vertraging had.. super! Nog even rustig een bakkie gedronken met mam en toen maar richting de vertrek hal. Daar mam gedag gezegd, nog drie keer om gedraaid en daar ging ik dan.. voor het eerst alleen op reis. Het was ondertussen 15.55.. boarden begon om 16.10 en om 16.35 zou de gate sluiten.. normaal gesproken loop ik altijd zo door met m'n koffertje. Vandaag was dat even anders. Eenmaal aangekomen bij de douane kwam ik in een rij te staan van 25-30 min wachttijd.. en vanaf daar was het ongeveer nog 10 minuten lopen.. zucht stress drama. "Meneer... mag ik u misschien iets vragen.. ja hoor.. uhm m'n boarden begint over een kwartiertje.. oké fijn. Dat red je vast. Oké zucht. " dus gewacht. 16.20 stond ik eindelijk in het apparaat om gecontroleerd te worden.. zie ik tot m'n grootste angst dat zowel m'n koffer als m'n jas achter het glas verdwijnt.. dus gecontroleerd moest worden. Shit. "Meneer!!! Ja.. m'n vliegtuig vertrek over een half uur.. ow oké. Wij zijn nog wel even bezig.." 16.30 m'n koffer en jas waren gecontroleerd. Tijd om te gaan rennen. D74. Niet even om de hoek dus hup over de loopbanden.. niks pas op gewoon door. Jaa daar was het dan D74. Omg.. gate gesloten!!!! M'n hoofd zo rood als een tomaat. Dit kon mij toch niet gebeuren.. maar gelukkig stond er nog iemand bij de incheck balie. Ik vroeg de mevrouw of ik nog mee kon.. nou vooruit zegt ze je heb massel. Pfoe. Snel naar m'n eigen stoel. Zitten en even uitblazen. Haha wat een drama. Ik zat net. Riem vast. De deur ging dicht en vrij snel daarna vetrok het vliegtuig richting het zuiden.

Na een vlucht van 2 uur en 50 minuten met heel wat turbulentie kwam ik aan in Lissabon. Een vlucht naar miep paniek. Jeetje de vrouw naast me vloog volgens mij voor alles in paniek haha. De blaadjes in de stoel voor der zaten niet goed. Paniek! Maar gelukkig ook zij is weer veilig geland. We moesten het vliegtuig verlaten via trappen en zo de bus in. Stukje rijden en toen een mega stuk lopen om naar buiten te kunnen. Onderweg werd ik aangesproken door 2 politie agenten. Een heel verhaal in t Portugees.. ik keek ze nog al wazig aan.. waarna een van de mannen in het engels zei dat hij dacht dat ik een Portugese was.. en mij weer welkom heten in "mijn land". Ik moest lachen en vertelde dat ik toch echt een Nederlander ben en vroeg de agent vriendelijk of hij wist waar ik een taxi kon pakken.. nou ze liepen wel even mee.. ik moest achteraan een rij aansluiten zodat iedereen omste beurt met de taxi kon. Na ongeveer 10 mins had ik taxi. Het enige waar ik echt tegen op zag! Maar gelukkig een vrij aardige man die geen woord engels sprak.. gewoon in het Portugees bleef praten en dacht dat ik t wel zou begrijpen.. kan nu helaas niet meer blond doen.. haha! Na een stuk rijden stopte hij. Oké is het hier.. het ziet er niet zo uit. Ja zegt die.. en belt aan. Een mega grote mooie deur werd open gedaan. Gelukkig het was het goede adres dus de taxi chauffeur betaald en bedankt.

Vanuit huis heb ik een B&B geboekt.. hier blijkt het een hotel te zijn.. apart. Maar om de hoek moet een geweldig bakkertje zitten.. Naja goed morgen maar even kijken! M'n kamer is echt super netjes. Een heerlijk bed en een fantastische douche! Een iet wat kleine kast.. maar goed dat overleef ik. De airco staat aan en de tv met een lekker muziekje. Morgen ga ik maar eens op ontdekking. Ik ga proberen elke dag een stukje te schrijven:) dus als jullie het leuk vinden, kunnen jullie mij weer volgen!!

Heel veel liefs vanuit Lissabon♡

1. Désirée en Jaap:
    21 november 2016
    goedemorgen Kelsey, hoop dat je lekker hebt kunnen slapen :-) avontuur was al begonnen, nu de rest...ben benieuwd...heel veel plezier....
  2. Assunta:
    21 november 2016
    Jeetje wat een verhaal weer en je bent nog geen 24 uur weg, geniet er van en heel veel plezier! X
  3. Ingrid:
    Veel plezier!!!