Safari

14 augustus 2017 - Flic en Flac, Mauritius

Daar zijn we weer. Vandaag een kort verhaaltje want heb niet zo heel veel te vertellen eigenlijk. Gister avond was het de bedoeling om lekker te gaan stappen, maar helaas, zondag. Dus lekker een cocktail gedronken bij happy hour met oh zo prachtig mooi Franse live muziek haha. Daarna zijn we naar een tent gegaan en hebben daar lekker pizza gegeten. Na het eten zijn we terug gelopen en nog even bij onze buurt kroeg, ja een echte alcoholist heeft dat na een dag al gevonden, een biertje gedronken. Daar wat mensen ontmoet. Super gezellig. Een hele groep jongeren die hier van Mauritius komen en allemaal moeite deden om Engels te praten. Top! Samen een biertje gedronken tot de bar dicht ging rond 00.00. Prima tijd.

Vanmorgen om 9 uur ging onze wekker zodat we konden bedenken wat we wilde doen vandaag. Het leek ons leuk om een auto te huren en rond te gaan rijden maar veel lokals vertelde dat de ZOO hier ook echt geweldig is. Dus besloten we om naar de ZOO te gaan. Zucht. Ik geloof dat dit voorlopig wel weer de laatste keer was dat ik naar een ZOO ging. We wilde met de taxi naar het park gaan, maar kwamen toen een van de jongens van gister avond tegen. Hij nam ons mee in de lokale bus. Een avontuur op zich. Zelfs nog een keer moeten overstappen. De rit kosten ongeveer 2 euro per persoon haha. Toen we daar aankwamen ging hij weer verder met de bus en zijn wij uitgestapt. In het park zelf kon je ook een safari doen. Katrin had dat nog nooit gedaan dus wij de bus in. Ik zei tegen der dat ze er niet te veel van moest verwachten want de safari bus was gewoon open.. Een echte safari bus heeft een hoog rek of een ranger die mee is.. Hier niet. Maar goed. Vol goede moed wij de bus in en hup het 'safari' park in. Nou wauw, geweldig. Alleen maar impala's, pauwen, twee neushoorns en wat zebra's achter een hek. Haha. Maar goed. Katrin kan zeggen dat ze op safari is geweest. Het park viel dus wat tegen. Jammer. Toen we terug wilde met de lokale bus konden we de stopplek nergens vinden, dus besloten maar een taxi terug te nemen.
Terug bij het appartement hebben we eerst een auto gehuurd voor morgen om lekker rond te scheuren over het eiland! Super leuk. Wel een automaat gehuurd want en links rijden en links schakelen is wel een heel groot verschil. Ben heel benieuwd. De man keek niet eens naar mijn internationale rijbewijs.. hij zei, ach ja hier is het niet echt nodig hoor. ZUCHT. Maar goed het was geregeld. Op de terug weg nog even langs de supermarkt. Bijzonder hoe dat zo verschillende is per land. Het is daar echt stik heet binnen, maar hebben echt van alles. Vanavond hebben we lekker in het appartement gegeten. Een broodje met braadworst en kaas. Tja dat gebeurd als je en Nederlander en een Duitser samen in een huis stopt haha.

Wij gaan ons nu nog ff omkleden voor een drankje op de hoek en dan niet te laat naar bed!

Slaap lekker alvast!
Liefs, kus x

1. Assunta:
    14 augustus 2017
    Hihi, geweldig verhaal weer. Veel plezier morgen en doe voorzichtig! X
  2. Ageeth:
    14 augustus 2017
    Heyyy, ik kan t bijna niet bijhouden, zoveel reisverslagen, ik lag een beetje achter maar ben nu weer helemaal op de hoogte.
    Je schrijft leuk, precies zoals je praat
    Leuk dat je zo'n leuk reismaatje hebt gevonden, kun je ook de kosten mooi delen én gezellig!
    Veel plezier bij de dolfijnen, ik zie de foto's wel langs komen.
    Veel plezier verder en tot later.
  3. Mama:
    14 augustus 2017
    Haha safari.... je bent iets anders gewend. Maar jullie hebben het super gezellig. En doe aub voorzichtig met de auto morgen en genieten van het eiland. Dikke kus vanuit st Lucia Zuid Afrika ♡♡♡