Niagara Falls

8 juli 2018 - Niagara-on-the-Lake, Canada

Na een gezellige vlucht van 8 uur landen ik op Toronto Airport. In het vliegtuig zat ik naast twee meiden die uit Toronto kwamen. Zij hebben mij tijdens te vlucht nog heel wat tips gegeven wat we echt wel en niet moeten gaan doen. Was gelijk wel weer even goed voor mn Engels om met die meiden te kletsen. Toen ik eenmaal het vliegtuig uit was wist ik dat ik eerst naar een computer moest, daar vragen moest beantwoorden en daar gelijk kon zien of mn ETA gelukt was. Gelukkig ging sta allemaal vrij snel. Vragen beantwoord, briefje gekregen en door naar de paspoort controle. Ik blijf dat op een een of andere manier altijd een beetje spannend vinden. Alsof je je moet verdedigen ofzo. Dit keer ook weer. NEXT.. Oke ik kom al.. Hi goedemiddag.. geen reactie. Ok. Wat kom je in Canada doen? Vakantie.. voor 5 dagen? Ja. Wat ga je doen dan? Rond reizen.. voor 5 dagen.. Jaaaahaaaaa! Ok. En daar ging de stempel op t inkt hup in mijn paspoort en ik mocht door. NEXT. Op naar de bagage band. Daar stonden de meiden ook te wachten. De band draaide nog niet, maar vrij snel daarna wel. Als een van de eerste kwam mijn blauwe zak de band op rollen. Flightback er af. Slotje opruimen. Gedag zeggen tegen de meiden op naar Jeroen.. kiebels Again. OW shit daar is de deur al. Nog even  de vraag door mijn hoofd,, zal hij er wel zijn. Ja maar natuurlijk. Oke, Lets go. De deur gaat open. Check check. Huh? Geen Jeroen. Mmmh.. ben ik dan weer eens door de verkeerde deur gegaan. Hij had iets gezegd over terminal 1, ik stond bij 3. Zucht Oke ik ga wel lopen. Telefoon gepakt om J te bellen. En toen voelde ik eens twee armen om mij heen, even schrok ik en toen keek ik recht in de ogen van Jeroen. Goh wat fijn dit zeg. Eindeljk. Even staan knuffelen en toen naar de auto.

Tas in de auto en op naar de Niagara Falls. Dit was ongeveer 1uur rijden. We besloten om in een dorpje ervoor even een drankje te gaan doen. Het klonk wel leuk. Auto geparkeeerd en lopen maar.. mmh hier is de kerk? Zal dit dan t centrum zijn. Niet veel belovend. Nog iets verder gelopen. Daar zat een kroegje. Oke dan daar maar iets drinken, nog een stukje België - Brazilië gekeken en toen maar weer terug naar de auto. Lets go to the hotel. Daar ingecheckt, lekker even gedoucht even omgekleed en toen de stad maar in.

Na ongeveer 15 min lopen kwamen we in een soort speelpark voor kinderen. Niet normaal. Karten, reuzenrat, gamehals, spookhuizen, echt bizar.  Na 5  min lopen zagen we toen eindelijk de watervallen. Wauw. Indrukwekkend. Zoveel Water echt bizar. Gelijk maar wat foto’s gemaakt en Een heel stuk door gelopen. Wauw echt mooi. We moesten nog eten en vonden daar een super leuk restaurantje met uitzicht op de watervallen. Daar heerlijk gegeten. Wijntje erbij. Zonnetje ging onder. De watervallen werden belicht met verschillende kleuren en het vuurwerk kwam. Heerlijk genieten dit. Prachtig vuurwerk! Rond 22.00 uur had ik het wel gehad. Dood moe van de reis dus hup lekker naar t hotel en lekker slapen.

De volgende ochtend op zoek naar een ontbijtje. Naja ontbijtje.. gewoon niet normaal wat een mega bord met eten. Na het eten naar de watervallen om daar met een boot er naar toe te gaan. Kaartjes gekocht en toen in de rij. Gelukkig ging dit allemaal vrij snel. Met een lift naar beneden. Wauw dit was nog veel indrukwekkender dan boven aan.. nog maar wat foto’s gemaakt en toen kregen we onze prachtige rode poncho. Super sexy, maar hard nodig! De eerst volgende boot konden we op. Snel naar boven voor het beste plekje. En die hadden we. Wat een ervaring. Zo dichtbij. Echt heel mooi. Na 15 min varen waren we weer terug aan de kant. De poncho had goed zijn werk gedaan! Uit dat ding en lekke even in t zonnetje. In het centrum hadden we een bierstore Gezien. Daar maar lekker een bierproevenrijtje gedaan. De een was lekkerder dan de ander en de laatste was gekookt.. pff wat een hitte. Na de biertjes(mini glaasjes) terug naar t hotel gelopen. Daar nog even gechillt en toen met de auto richting Niagara on the lake. De toeristische route genomen. Wat een huizen. Niet normaal gewoon. Na een rit van 20 minuten kwamen we aan in het Centrumpje daar een hotel geboekt en gelijk bij de buren een fiets.

Niet zo maar een fiets maar een tandem. Onze spullen gedumpt en om 17.00 uur mochten we de fiets ophalen. Nou daar gingen jut en Jul. Kels met de slappe lach achterop en Jeroen uiterst serieus voorop. God wat heb ik gelachen. Het ging nog bijzonder goed en zijn niet eens gevallen haha. Na een kwartier fietsen kwamen we aan bij de eerste wijnboederij. Wauw bizar groot en modern. Daar een heerlijk wijnproevenrijtje gedaan. Oo het gras gelegen in het zonnetje. Heerlijk. We begrepen dat de andere wijnboerderijen allemaal rond 6 uur sloten, maar dat er 2 nog tot 9 open waren. Jeroen had ingeschat dat het ongeveer5 a 10 min fietsen was.. Oke prima dus wij de tandem weer op en op naar de volgende. Helaas heeft J nog een cursus kaartlezen nodig haha, want die 10 min bleek 6km. Geen probleem. Heerlijk weer lekker fietsen. We hadden nog geprobeerd of ik voorop kon, zodat ik ook wat kon zien. Maar helaas kon dat zadel niet laag genoeg.. zucht. Na lekker een stukje fietsen kwamen we bij de volgende aan. Wat een gebouw. Wat mooi weer allemaal! Daar nog een wijntje gedaan, wat gegeten en terug naar t hotel. Fiets gedumpt en nog een drankje in t café-restaurant ernaast. Daar nog lekker een potje uno gespeeld en J kei hard ingemaak, yea.

Vandaag gaan we de andere kant op fietsen naar de rivier die Canada en de U.S.A. Van elkaar scheiden. Vanmiddag rijden we door naar Hamilton. Daar hebben we een air bnb geboekt.

Ik ga nu J maar een wakker maken en naar de ontbijtzaal.

Fijne dag nog. Liefs van ons x

1. Ingrid:

8 juli 2018
    Geweldig, veel plezier😘
  3. Olga:
    10 juli 2018
    veel plezier met elkaar xxx