Zonnestralen

22 november 2016 - Lisboa, Portugal

Wat een heerlijke dag heb ik weer gehad vandaag! Voor het eerst sinds tijden weer eens wakker geworden van m'n wekkertje. Lekker even gedouched aangekleed en hup de straat op. Dit keer naar een ander bakkertje gegaan. Mmmh een heerlijke tijgerbol met kaas en een verrukkelijk Portugees broodje. Hup naar de bus. Daar begon het standaard verhaaltje weer. Een oude dame begon een heel verhaal in het Portugees.. uhm sorry.. ik spreek geen Portugees. Ze keek me aan en ging rustig verder met der verhaal.. oké prima mevrouw, doe vooral wat je niet laten kunt. Daar kwam gelukkig m'n bus. Hup der in en lekker zitten. Wat een prachtige dag was het vandaag! Achter mij zat een oud nederlands stel die een discussie hadden in welke bus ze nou zaten. Ik dacht ik laat ze lekker tot dat de man mij in het engels aansprak of ik misschien wist welke bus het was. Ik antwoorden de man in het nederlands.. hij schrok.. werd rood en zei.. sorry ik dacht echt dat je een Portugese schoonheid was. Nou bedankt voor het compliment meneer.. maar nee ben gewoon een Nederlandse.. haha. Even gezellig gekletst en daar was mijn eerste stop van vandaag.

Boven op een berg met een uitzicht over heel Lissabon. Wauw genieten. Een heerlijk zonnetje een lekker broodje en een flesje water. Puur genieten met toen ik een meneer vroeg of hij misschien een foto kon maken keek hij mij aan en zei iets van no nee na. Owja dat snap ik.. hij keek me aan en liep weg. Oké bedankt he! Gelukkig zagen twee jongens dit gebeuren en sprongen op. Gelukkig toch nog m'n foto! Alles was gelukt dus hup de bus weer in op naar het klooster.

Eerst even de prachtige kerk bezocht waar de zeevaarder Vasco da Gama begraven ligt. Een kaarsje gebrand en toen richting het klooster. Een bijzonder mooi gebouw waar ik heerlijk een tijdje in het zonnetje gezeten heb en genoten van alle mensen die langs liepen. Na het bezoek stond er nog een monument op de planning. Eerst even in het park gebeld met mam met video
.. kon ik mooi even laten zien waar ik was. Toen ik naar het monument wilde lopen kwam ik er achter dat er een hek midden op de weg stond dus had even geen idee hoe ik er komen moest.. vrij snel zag ik een trap omlaag.. joeppie een tunnel onder de weg door. Helaas stond het hele monumenten in de stijgers en was er weinig van te zien. Gelukkig maakt het uitzicht het allemaal goed. Een aardige jongen man maakte wat foto's van me. Even daarna kwamen er 3 oude vrouwtjes aan.. soort van mama Mia vrouwtjes. Ze kwamen naast me zitten.. begonnen weer een verhaal.. uit eindelijk heb ik een hele foto's shoot van ze gemaakt haha geweldig vonden ze het. Toen nog maar even een foto van mezelf laten maken en toen was het weer tijd om te gaan. Ciaaoo bella ! Haha. Lieve vrouwtjes.

Hup de bus in en op naar het centrum. Daar heerlijk op het terras gezeten met een wijntje in het zonnetje. Er is mij 4x hash aangeboden.. 20 zonnebrillen.. 15 selfiesticks.. pffff zucht. Irritant. Zelfs als je met een selfiestick loopt vragen ze of of je er 1 wilt kopen.. stelletje rare snuiters.. ik heb keurig alles afgeslagen.. zelfs de hash hahhaa!

Ik had bedacht dat het wel leuk ws om een avond rit te maken met de bus. Dus rond half 6 had ik de laatste bus door de stad. Mooi om de stad in het donker te zien.. zo anders als in het licht. Hele andere gebouwen vallen ineens op. Leuk om gedaan te hebben. Na de busrit ben ik een bakkertje in gegaan en heb ik een lekker broodje gehaald. Toen langs de 10 till 10 in plaats van de 7/11.. Daar een lekker wijntje gehaald. De meiden haalde de kurk er vast uit voor me, prima geregeld. En toen was het tijd om lekekr naar m'n kamer te gaan. Een bijzonder indrukwekkende dag met een heerlijk realaxe avond op m'n kamer met m'n broodjes en m'n wijntje haha!

Ik had toch wel al gezegd hoe mooi deze stad is.. elke straat heeft zo zijnn charmes.. de bijzondere mozaïek straten maar ook de huizen zijn prachtig om te zien. De straten zijn stijl en de uitzichten indrukwekkend. De mensen zijn vriendelijk en willen graag helpen. Een heerlijke stad om in te ontdekken!!

Morgen ga ik de andere route doen van de hop on hop of om zo ook nog de andere kant van de stad te zien! Vanavond maar op tijd m'n bedje in.. want al die indrukken kosten een hoop energie!

Fijne avond allemaal! Veel liefs vanuit Portugal♡